Klacht: UPS levert niet, liegt en komt beloftes niet na

op 12 december 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb tweeënhalve week geleden een pakketje besteld bij MVMT. Door een groot aantal fouten van UPS, een gebrek aan service en een aantal leugens heb ik dit nog steeds niet binnen, heb ik drie dagen vergeefs thuis op een pakketje zitten wachten en heb ik talloze keren, eveneens vergeefs, met UPS gebeld. Ik zal stapsgewijs beschrijven wat er allemaal mis is gegaan.

– Het pakket was in eerste instantie al later dan beloofd (afgelopen vrijdag eerste bezorgpoging, ruim 10 dagen na bestelling in plaats van maximaal 8)

– Er werd geen enkele tijdsindicatie gegeven en aangezien ik nog extra moest betalen en dus thuis moest zijn zat er niets anders op dan de hele dag thuis wachten.

Tot nog toe alleen slechte service, geen echte problemen, maar:

– Het pakket kwam die dag niet en de tracker zei dat ik “niet beschikbaar was”. Dit is simpelweg niet waar, ik was de hele dag thuis, de bel werkt uitstekend en er zat geen info briefje in de brievenbus dat ze waren geweest, voor het geval ik toevallig even op en neer naar de supermarkt Was gelopen op het verkeerde moment.

– In eerste instantie maakte ik me geen zorgen en ging ik ervan uit dat het een foutje was en ik het wel maandag zou krijgen met een verontschuldiging.

Toen maandag eenmaal aanbrak besloot ik toch het zekere voor het onzekere te nemen en te bellen. Ik gaf aan dat, voor het geval dat de bezorgers moeite hadden het te vinden (wat volgens ups niet de reden was dat ik het pakketje nog niet had, maar ik kon zelf niks anders bedenken) ik ze mijn vernieuwde huisnummer zou geven dat net van kracht was gegaan. Mijn adres was toen ik bestelde nog: Boven Zevenwouden 154 maar mijn huisnummer was met een aantal buren samengenomen in het gezamenlijke nummer 148, waarbij ik 148 B werd. Ik gaf aan dat dit echter geen excuus was dat mijn pakketje er vrijdag niet was, omdat op het gebouw nog steeds ik koeienletters 148 t/m 162 stond en mijn naam op de brievenbus stond. De UPS medewerker zei dat ze dit met spoed zou sturen naar de bezorgers en dat ze verwachtte dat deze informatie op tijd bij de bezorgers terecht zou komen, zodat ze dit in acht konden nemen en ik mijn pakket gewoon die dag zou ontvangen. Dit bleek een leugen. Deze informatie werd doorgevoerd als officiële “adreswijziging” wat ze als excuus gebruikten om het pakketje nog een dag later te bezorgen. Hier moest ik achterkomen door nog een keer te bellen later die dag en te vragen of alles goed ging komen.
– Mijn geduld was redelijk op maar dinsdag (vandaag) zou het dan eindelijk komen. Ik heb voor de derde keer de hele dag thuis binnen gezeten, wachtend op de deurbel. Ik heb het huis niet verlaten en kan met 100 procent zekerheid zeggen dat er wéér geen bel gegaan Is. Wéér zei de tracker dat ik “niet beschikbaar was” wéér heb ik gebeld. Ik heb kort maar duidelijk verteld wat mijn klacht Was. De vrouw aan de telefoon vroeg of er op zijn minst briefjes in de brievenbus gedaan waren maar zelfs dit was niet het geval, (nog een bewijs dat de bezorger gewoon simpelweg niet geweest is en erover gelogen heeft). De telefoniste begreep gelukkig dat dit toch wel erg kwalijk was en zei dat ze met spoed een mailtje zou sturen naar het kantoor dat mijn bezorger had uitgestuurd en dat ik door hen binnen een uur gebeld zou worden. Wederom een leugen. Ik ben niet gebeld.

Ik ben tevreden als: ik morgen mijn pakketje binnen krijg, er vanavond of morgenvroeg een tijdsindicatie naar me gestuurd wordt (ik ga niet weer een hele dag bij de deur wachten), ik de 37,50 ups kosten uiteraard niet hoef te betalen en ik ook een aanzienlijk deel van de aankoopprijs van het horloge door ups vergoed krijg ter compensatie.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

9 maanden geleden - Goedemorgen, Onze excuses voor de vervelende ervaring. Echter zonder trackingnummer of zendingsnummer kunnen wij u hier niet verder helpen. Kunt u ons dit nummer doorgeven ? Mocht u het nummer niet hebben dan adviseer ik u contact op te nemen met onze klantenservice via 020-5040500. Zij kunnen u in dat geval verder helpen. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht NickLagendijk

9 maanden geleden - Mijn tracking nummer: 1ZX3752W7996689256

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 13 december 2017 om 13:16 geantwoord

Goedemiddag,

Nogmaals onze excuses voor deze vervelende situatie. Uw zending is op 7 December door de verzender in Duitsland verstuurd en heeft een transittijd van 1 werkdag. Hierdoor was de geplande leverdatum 8 December. Op deze dag is het pakket volgens de GPS coordinaten op het juiste adres aangeboden. Op de Maandag en Dinsdag hebben wij het pakket niet kunnen aanbieden vanwege de weersomstandigheden en hiervoor willen wij u onze excuses aanbieden. Uiteindelijk is het pakket vandaag bij u afgeleverd.

Wat betreft de kosten van de zending, hier kunnen wij niets voor u betekenen daar deze kosten niet door UPS aan u zijn gefactureerd. Alle kosten van deze zending zijn namelijk betaald in Duitsland en voor een compensatie zult u dus contact op moeten nemen met de verzender aldaar.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en willen u nogmaals onze excuses aanbieden voor de vertraging.

UPS Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door NickLagendijk