Klacht: UPS bezorgt niet thuis, maar dropt je pakket gewoon bij het afleverpunt

Ronald177 op 15 september 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

UPS is de enige bezorger die gewoon geen moeite doet om je pakket ook daadwerkelijk thuis te bezorgen. het is nu de 3e keer dat ze dit doen. We waren gewoon thuis en we hebben een RING deurbel — ze zijn niet aan de deur geweest. wel krijg je een bericht dat je niet thuis was en ze het pakket bij een afleverpunt hebben bezorgd šŸ™
we wonen aan de rand van de stad. mi geen probleem. alle andere bezorgers (PostNL, DPD en meestal DHL) gaat het goed.
UPS is gewoon een waardeloze bezorgservice met bezorgers die zich er makkelijk vanaf maken.
De Klant wordt vervolgens opgescheept met een extra rit naar de stad (betaald parkeren) om zn pakket op te halen ;-(

een klacht indien bij UPS is zeer omslachtig. je moet eerst een account aanmaken šŸ™
ps. zelfs de Track Trace is waardeloos. bezorgtijd is simpelweg voor het einde van de dag. ja lekkere indicatie

excuses en een vergoeding voor de parkeerkosten

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 15 september 2021 om 11:39 geantwoord

Beste Ronald,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te horen dat we het pakket niet hebben kunnen leveren terwijl u thuis was. Ik ga hiervan een melding maken zodat de chauffeur hierop wordt aangesproken.

Mocht u in de toekomst vaker pakketten ontvangen via UPS dan kunt zich ook aanmelden voor onze Online service genaamd My Choice. Hierin heeft u de mogelijkheid leveringsopties te wijzigen. U kunt zich aanmelden via de volgende link:

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geĆÆnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Ik wens u nog een prettige dag toe.

UPS Customer Service,
Begium The Netherlands

Ronald177

Heeft op 15 september 2021 om 11:59 geantwoord

Dit is de gebruikelijke standaard mail die ook andere klanten met klachten ontvangen: aanspreken van de chauffeur... Het is consequent gedrag van UPS om de makkelijkste weg te kiezen over de rug van klanten, het is immers minder tijdrovend om het centraal ergens te 'dumpen'.
Ook krijg ik geen compensatie voor gemaakte kosten om alleen in het centrum van de stad je pakket op te halen. Alle andere koerierdiensten hebben locaties bij supermarkten of elders buiten het centrum.
Met andere woorden: niet gelukkig met deze oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door Ronald177