Klacht: Onterechte incasso

Rolleke op 18 juli 2018 over Ultimoo in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Volgens Ultimoo incasso staat er een rekening open bij DHL namens wie zij handelen.

Uitgelegd dat de rekening allang betaald is en aan hen verzocht daarover contact op te nemen met DHL.

Na een aantal dagen weer telefonisch contact, eerst een bel computer die belt daarna iemand aan de lijn. Of we maar even wilden aantonen dat er betaald is. Weer gezegd neemt u even contact op met DHL zodat zij u kunnen laten weten dat er betaald is. Tenslotte gaat het om een rekening van DHL aan mij en heb met incasso niets te maken.

Daar dacht Ultimo anders over en eiste betalings bewijs en anders moesten we de consequenties maar aanvaarden.

Heb het gesprek beeindigd door geirriteerd te zeggen neemt u maar contact op met DHL want ik wens niet op deze manier aangesproken te worden.

Na een weekje rust op een dag 3 keer Ultimo aan de lijn gehad. Twee keer de belcomputers die dan blijkbaar de verbinding weer verbreekt en daarna een echt mens aan de lijn.

Wederom vanaf de kant van Ultimo de eis om betalings bewijs te leveren en gezegd dat ze even contact op moeten nemen met DHL zodat die kunnen vertellen dat er netjes betaald is en ik verder niet meer lastig gevallen wil worden. Na weer de dreiging dat we dan maar de consequenties moesten aanvaarden als ik geen bewijs zou sturen zelf ook maar even gedreigd juridische stappen te ondernemen vanwege stalking en de verbinding verbroken.

De volgende dag DHL even gebeld en de kwestie uitgelegd. Ook vermeld dat ik het vreemd vind dat wij hierover telefonisch benaderd zijn waar je toch verwacht schriftelijk benaderd te worden al was het maar om de kosten te specificeren en informatie over de bewuste rekening aangezien wij er iedere maand wel een ontvangen i.v.m. importeren vanuit het buitenland.

DHL was nogal verbaasd over het feit dat er tot dan toe niks schriftelijk was verstuurd want indien ik wel zou moeten betalen moet ik toch een bedrag en dossiernummer hebben.

Met DHL besproken wat nu te doen en na overleg aan DHL een bewijs van betaling gestuurd met het verzoek dit af te handelen met Ultimo.

Keurig bericht van DHL dat ze ermee bezig zijn en hopelijk eindelijk verlost van Ultimoo.

Tot vandaag toen er eindelijk een brief kwam van Ultimoo.

Volgens hen nog steeds een openstaand bedrag en in de brief staat allerlaatste kans om te betalen of er komt iemand langs voor een bezoek OF er wordt direct een gerechtelijke procedure gestart.

Uiteraard willen zij ons de bijkomende kosten besparen want die zouden aanzienlijk kunnen zijn en uiteraard voor onze rekening komen.

Of we ook even willen reageren binnen 3 werkdagen anders komt de buitendienst medewerker langs op tot een gepaste oplossing te komen en indien dat niet leidt tot volledige betaling of een regeling dat volgen er gerechtelijke maatregelen zodat men via vonnis direct betaling kan afdwingen.

Morgen maar weer even DHL bellen want blijkbaar is daar nog niks doorgegeven.

Gewenste Oplossing:

Wanneer Ultimoo even verefieert bij DHL dat er niets openstaat, het dossier sluit en mij verder met rust laat. Het zou uiteraard ook netjes zijn als ze daarna even hun excuses aanbieden naar ons toe voor hun agressieve houding (een mens mag wensen hebben toch)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ultimoo over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ultimoo in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ultimoo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ultimoo

Heeft op 19 juli 2018 om 08:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Rolleke