Klacht: uitvallen ondersteuning en vermogen accu Monaco e-go

op 28 augustus 2016 over Batavus in de categorie Fietsmerken

Vanaf levering van Batavus e-bike elke 6 weken terug naar dealer Piecobello vanwege uitvallen ondersteuning tijdens fietsen (waarna de fiets week in reparatie lag). 1 jaar na aankoop was garantie verlopen volgens Piecobello. Batavus kon niets doen, omdat Piecobello (via fietsenplan contract werkgever) geen erkende Batavus dealer was, maar opgemerkt dat wettelijk 2 (i.p.v. 1) jaar garantie geldt. Na tussenkomst van werkgever, bracht Piecobello het naar Batavus. Motor werd vervangen en daarna geen uitval meer, maar kan na 2 jaar max. 14 km mee fietsen (wat normaal is volgens Batavus). Batavus verwijst mij naar erkende dealer wat extra kosten oplevert, omdat de fiets niet bij erkende dealer was gekocht.

Piecobello had de e-bike meteen binnen 1 jaar terug naar Batavus kunnen sturen voor vervanging motor (i.p.v. 1 jaar klungelen en niets vinden met accu) of inruilen tegen e-bike wat welk werkt (i.p.v. wachten tot werkgever dreigt met zoeken van een andere leverancier als Piecobello het probleem niet netjes oplost).

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Batavus nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Batavus in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Batavus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Batavus

Heeft op 31 augustus 2016 om 09:31 geantwoord

Heeft op 01 september 2016 om 09:31 geantwoord

Bij navraag bij Batavus dealers wordt extra berekend omdat de e-bike niet bij hen is gekocht. Voortaan zal ik vooraf controleren of een dealer erkend is, voordat ik iets bestel, maar voor mij nooit meer Piecobello of Batavus vanwege hun \"service\". Kennissen raden Riese & Moller (Duitse merk) aan vanwege geode ervaringen (na 4 jaar kunnen ze nog 85 km fietsen met dezelfde e-bikes / accu).

Bericht van Batavus

4 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Dank voor uw reactie. Een Batavus dealer die een fiets verkoopt, heeft in de verkoopprijs al enigszins rekening gehouden met het feit dat hij eventueel een garantie-ingreep moet doen. Een dealer die de fiets niet verkocht heeft, kan dit uiteraard niet doen en zal u daarom toch om een vergoeding vragen. Dealers zijn zelfstandig ondernemers en kunnen niet voor niets werken. Wij adviseren consumenten om altijd even op onze website te checken of de verkoper ook een Batavus dealer is. Het spijt ons te moeten lezen dat u door deze kwestie het vertrouwen in ons merk enigszins bent verloren. Wij hopen dat u er alsnog uitkomt met een dealer. Hierbij menen wij u voldoende te hebben ingelicht. Met vriendelijke groet, Batavus B.V. Consumentenservice

Alle klachten die gemeld zijn door mcst