Klacht: Uitschrijven LOI HBO-zelfstudie

op 27 juli 2015 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Beste LOI,

Vorige week (22-7-2015) heb ik mij uitgeschreven voor de opleiding HBO- Multimedia design & communication. Toen ik op de website pagina van mijn opleiding keek staat er dit :

Geen langdurige verplichting
Tijdens de studie is het mogelijk om aan het eind van ieder studiejaar de opleiding te beëindigen. Je gaat dus nooit een langdurige verplichting aan.

Toen ik dat las belde ik naar de LOI en kreeg ik te horen dat ik mij 2 maanden van te voren moest uitschreven anders moet ik komend schooljaar nog betalen wat gaat om een bedrag van minstens 1800 euro. Ik heb toen een mail gestuurd naar de LOI om me uit te schrijven waarna ik een mail terugkreeg waarop stond dat ze me uit hebben geschreven via de voorwaarden. Nou staat er in de voorwaarden het volgende ;

Als je besluit je in te schrijven voor een opleiding van LOI verbind je je voor de duur van de gehele opleiding

Ik begrijp dat dit het geval is maar waarom staat er op de website dan dat je nooit een langdurige overeenkomst aangaat. Waarom zoveel onduidelijkheid scheppen en min of meer misleiden.

Het vervelendste van dit alles is dat ik me wilde inschrijven voor een nieuwe opleiding en vanwege dit gaat dat dus niet lukken want ik kan geen 2 keer schoolgeld ophoesten.

Ook heb ik toen ik mijn opleiding begon op 25-8-2014 niet gelijk mijn lespakket gehad, daar heb ik toen voor gebeld en die hebben ze uiteindelijk wel gestuurd maar pas later. Mijn vraag waarom mag de LOI wel te laat zijn maar als iemand zich iets te laat uitschrijft kost het hem 1800 euro.

Ik heb al een aantal keer met de klantenservice gebeld en e-mails gestuurd maar ik heb er dus wat haast bij vanwege mijn nieuwe opleiding die ik wil gaan doen.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

T.V.

Als ik niet hoef te betalen, des nood alleen de eerste maand omdat ik ook te laat was met uitschrijven maar niet meer.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 31 juli 2015 om 08:38 geantwoord