Klacht: Uiteindelijk duurkoop

op 11 september 2017 over Atag in de categorie Keukenleveranciers

In het begin waren we zeer tevreden over onze Atag-gasplaat. We hebben hebben de plaat nu ruim 6 jaar. Nu problemen met de vonkontsteking, tijdens het koken valt het gas uit of begint de ontsteking spontaan te knitteren en valt gas uit. Atag servicelijn gebeld, maar daar werden we afgeblaft op een uiterst onvriendelijke manier. We zijn aardig gebleven, maar waren onthutst. Probleem uitgelegd, maar wilde geen monteur sturen, we twijfelden tussen twee typenummers en we moesten het juiste typenummer hebben. Men wilde alleen een monteur sturen als we 100% zeker wisten wat het serienummer zou zijn. Deze zit aan de onderkant. We kunnen de gasplaat toch niet loshalen?
Plaatselijke witgoed zaak maar gebeld, geen voorrijkosten. Storing bekeken en geannalyseerd. Reparatie vermoedelijk meer dan 400 euro door de electronica. Bekend probleem. Onze gasplaat was ruim 1600 euro, met allemaal extra’s, kinderslot, warmtebeveiliging, wokbrander, zwarte glasplaat etc.
Wijze les: geen dure gasplaat meer kopen. Bij een storing heb je een groot probleem in verband met de ingewikkelde electronica. Ik heb de servicelijn van Atag als zeer onvriendelijk ervaren. We stelden maar 1 vraag en wilden geholpen worden, maar het mocht niet baten. Nee en nog eens nee.
We kopen nu maar een nieuwe en veel goedkopere van een ander bekend merk. Hadden we eerder moeten doen.

Vanuit Atag had ik een hele andere benadering verwacht. We hebben een complete keuken toentertijd gekocht van een keukenzaak. Met alle apparatuur van Siemens en de gaskookplaat van Atag.De keukenzaak bestaat niet meer en dan beginnen dus de problemen.
Ik had meer inlevingsvermogen en coulance verwacht in de 1 e benadering door de telefoniste.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Atag

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Atag nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Atag in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Kloostergang