Klacht: Uit het niets extreem hoge rekening

op 11 augustus 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Mijn dochter gebruikt dit toestel en ik heb met haar de afspraak dat ze buitenshuis (dus buiten wifi gebruik) haar instagram, YouTube, whatsapp, twitter e.d uit heeft staan. Dit hebben we samen zo in haar telefoon ingesteld. Normaal gesproken heeft ze dus zelden een hoge rekening. Het blijft altijd keurig onder de 20 euro. Totdat zij ineens vorige maand een bericht kreeg dat haar bundel op was en dat de rekening 27,50 was. We schrokken daarvan en belden Simpel. Die zouden het uitzoeken (volgens hen kon het gebeuren dat een datasessie niet goed afgesloten wordt waardoor deze blijft doorgaan). Mijn dochter is gaan slapen en kwam de volgende ochtend naar beneden met een bericht van Simpel dat de rekening inmiddels 50 euro was en dat zij geblokkeerd werd voor verder gebruik. Wederom Simpel gebeld, (ze had in haar slaap de telefoon uiteraard niet gebruikt) maar de betreffende afdeling was het nog aan het uitzoeken en ze konden me daarom nog niets vertellen, dit kon namelijk wel 5 dagen duren.
De 5 dagen zijn uiteraard allang voorbij maar we horen niets meer van Simpel, behalve de uiteindelijke rekening van 60 euro!!! Dus zelfs ná de blokkade, waarin zij niets meer met haar telefoon kon, is de rekening opgelopen. Een derde telefoontje naar Simpel. Ze waren er nog niet klaar mee, met het onderzoek, maar de meneer aan de telefoon kon al wel melden dat de fout zéker niet bij Simpel lag.
Wat nu?

Ik zou graag zien dat deze torenhoge rekening ongedaan gemaakt wordt en terug gebracht wordt naar het voor ons normale verbruik. We hebben reeds een plafond ingesteld van 20 euro en we hebben haar abonnement al verhoogd naar de dubbele data, zodat we zeker weten dat ze niet op een belachelijk maandbedrag komt te zitten

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Heeft op 11 augustus 2017 om 19:48 geantwoord

Uiteraard zal Simpel bij het standpunt blijven dat bij hen geen fouten worden gemaakt. Dat had ik vooraf ook wel kunnen voorspellen. Natuurlijk is er nooit iets mis met hun systeem, het zijn toch altijd de klanten die iets verkeerd doen? De kosten buiten de bundel zijn uitermate hoog voor het normale verbruik. Mogelijk is een data sessie niet goed afgesloten in het systeem van Simpel. Ik ga er vanuit dat dat verder niet eens goed onderzocht is. Zo op het eerste gezicht lijkt alles te kloppen, dus daar houdt Simpel het dan maar bij. Ja, als je 60 euro van iemands rekening mag halen zonder te hoeven verantwoorden waarom, dan zou ik de verleiding misschien ook niet kunnen weerstaan...

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 09 oktober 2017 om 16:12 geantwoord

Geachte mevrouw Kikstra,

Erg vervelend te lezen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel.

Inmiddels heb ik in ons systeem nagelezen dat u contact heeft gehad met meerdere collega\\'s van de klantenservice en heeft u ook adviezen gekregen om in de toekomst geen extra kosten meer te kunnen maken, ik hoop dan ook dat uw vragen naar tevredenheid zijn beantwoord.

Leon

Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door esmekikstra