Klacht: Twijfelachtige aanbieding voor een abonnement

op 16 augustus 2017 over Algemeen Dagblad in de categorie Kranten - Landelijk

Mevrouw, mijnheer,
Ik heb van AD een aanbieding ontvangen “op naam” waarin wordt gesteld dat u mij graag wilt verwelkomen bij het AD. Om die reden biedt u bovenop de maximale korting nog een 10% extra korting. Aanbod is exclusief voor mij en alleen geldig met de persoonlijke actiecode. U verwijst daarvoor naar ad.nl/extrakorting alwaar de persoonlijke actiecode kan worden ingegeven. Zo gezegd, zo gedaan.
Via google kom ik met ad.nl/extrakorting op de site en zie dat mij de keuze wordt gegeven van 1 tot 3 jaar abonnement. 6 bezorgingen per week voor de prijs van 4,00 Euro.Dit geldt voor iedereen die een abonnement wilt. Ik op zoek naar de mogelijkheid om de actiecode in te geven om zodoende de persoonlijke 10% te kunnen berekenen. Uitkomst zou dus moeten zijn een tarief van 3,60 Euro per week. Echter,
na telefonisch overleg blijkt dat ik niet via google moet zoeken naar de site, maar (met telefonische ondersteuning) in moet geven www/ad.nl/extrakorting. Inderdaad hier wordt de postcode gevraagd en de betreffende (tot 19 augustus gereserveerde) actiecode. Zo gezegd zo gedaan. Wat schetst mijn verbazing! Hier moet ik 4,95 Euro per week gaan betalen??????
a) Uitdraai gemaakt van google AD site. Info: Maandag t/m zaterdag op papier & dagelijks digitaal. In de winkel 16,13 Euro per week – Korting van 75% – Uitkomst dus 4,00 Euro per week. (Voor iedereen mogelijk)
b) Uitdraai gemaakt van www/ad.nl/extrakorting. Info: “Goedemiddag, meneer Verhoeven. Uw 10% extra korting is nu actief”. Maandag t/m zaterdag op paier & dagelijks digitaal. In de winkel 14,13 Euro per week – Korting 65% – Uitkomst is hier dus 4,95 Euro per week.
Hoezo 10% extra korting? Hoezo aanbod is exclusief? Hoezo persoonlijke actiecode? Hoezo aanbieding staat klaar tot 19 augustus?

De bewijsstukken van de hierboven omschreven klacht zijn in mijn bezit en mocht u dit zelf betwijfelen, dan stuur ik ze graag naar u toe.

1 ding is zeker: Na een tweede telefonisch overleg blijkt dat de dame in kwestie het ook niet kan verklaren. Zij zou het intern aanmelden met het verzoek mij hierover te informeren. De aanbieding is getekend door Gijs Wijnant, Manager Klantenservice. Die zou het dus moeten weten.

Ik ben tevreden als u mij de aangeboden 10% extra korting gaat verlenen op het algemeen geldende tarief. Uitkomst bij het dan af te sluiten abonnement komt dan op 3,60 Euro per week.
Hierbij hoort uw uitleg waarom het afsluiten van abonnement, op basis van de door u verzonden en persoonlijke acties, zoveel verwarring kan geven.
Ik vertrouw er op dat u het aanbod (exclusief en persoonlijk) gaat nakomen. Daarna zal ik besluiten tot een AD abonnement voor 1, 2 of 3 jaar.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Algemeen Dagblad

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Algemeen Dagblad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door C.G. Verhoeven