Klacht: Twee weken wachten op een vaatwassermonteur

op 25 mei 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Onze IKEA HYGIENISK inbouwvaatwasser van iets meer dan een jaar oud gaf een storing (i20) en het water werd niet meer afgepompt. Na zelf eea gecontroleerd te hebben conform de handleiding bleek het voor zover ik kan zien niet aan de afvoer of andere voordehandliggende dingen te liggen. Dus heb ik IKEA gebeld.

Het apparaat blijkt gemaakt door Electrolux en IKEA verwijst dan ook door voor service naar Electrolux. Prima, ga ik hen bellen.

Maar wie schetst mijn verbazing als ik een afspraak wil maken voor een monteur en ik doodleuk te horen krijg dat ik over maarliefst twee weken een monteur kan verwachten!?

Nu is twee weken afwassen met een gezin al best vervelend (zeker nu iedereen veel thuis is!), maar het water wordt dus niet uit het appraat weggepompt en daardoor ontstaat natuurlijk een behoorlijk onhygienische situatie als dat twee weken zo blijft (het is een inbouwvaatwasser, dus hem even leeg laten lopen is niet zo eenvoudig, alos ik al zou weten hoe ik dat zou moeten doen).

Ik heb IKEA nog teruggebeld met de vraag waarom het allemaal zo lang moet duren, maar zij kunnen daar naar eigen zeggen niets aan doen.

Wel wist de medewerker te vertellen dat ze zelf niet weten wat de officiele afspraak is over doorlooptijden in dit soort gevallen, waardoor ze dus ook geen druk kunnen uitoefenen op in dit geval Electrolux om sneller iemand te sturen (hiervoor loopt wel een interne uitvraag heb ik begrepen).

Ik vind het echt niet van deze tijd om een essentieel apparaat als een vaatwasser pas na twee weken te komen repareren. Het afwassen zelf overleven we wel, maar het gaat gewoon om het principe. Dat moet toch sneller kunnen!?

En o ja, ‘to add insult to injury’: de afspraak staat nu over twee weken op een maandag; de monteur komt ‘tussen 8.00 en 18.00 uur’. Over niet meer van deze tijd gesproken. Ik dacht dat de tijden dat je een hele dag verlof moet opnemen om op een monteur te wachten met alle digitale systemen van tegenwoordig wel achter ons lagen. Maar helaas…de witgoed sector (of nou ja, Electrolux dan) denkt daar anders over.

Als de afspraak met de monteur binnen enkele dagen gemaakt kan worden ipv over 2 weken.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door PjotrS