Klacht: TV total loss en minimale vergoeding voor klein defect?!

op 11 augustus 2016 over Actua Verzekeringen in de categorie Verzekering

In November 2011 een TV aangeschaft t.w.v. een kleine € 1300,-
Hierbij ook de verzekering voor 5 jaar erbij gekocht die zou dekken tegen aankoopwaarde.

Nu vertoonde de TV een kleine defect (backlight in een van de hoeken werkte niet meer) waardoor er in de rechter bovenhoek een slecht belicht deel van het beeld was.

Contact opgenomen met Actua die de TV hebben laten ophalen ter reparatie. 2 weken later krijg ik van de reperateur te horen dat de TV aan de fabrikant is overgeleverd, gezien deze total loss is en dat Actua de schade gaat afhandelen.

Actua betaald echter slechts € 369,83 voor de TV!!!

Ten eerste is het natuurlijk bizar dat deze schade niet gerepareerd wordt. Ik heb dan ook verzocht om mijn TV terug, maar dit kan niet want deze is vernietigd! Vervolgens heb ik verzocht om het gehele aankoop bedrag, zoals afgesproken is bij het aangaan van de verzekering, maar nu geeft Actua niet meer thuis. Inmiddels ben ik al 2 weken bezig contact te krijgen, maar er komt 0,0 response.

Uitkering van het aankoopbedrag van de TV ad € 1269,- verminderd met de uitbetaling van de fabrikant ter overname.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Actua Verzekeringen

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Actua Verzekeringen nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Actua Verzekeringen in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Intellium

1 jaar geleden - De klacht mag dan wel in behandeling genomen zijn. Na 4 dagen heb ik in ieder geval nog niks vernomen!

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actua Verzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actua Verzekeringen

Heeft op 19 augustus 2016 om 11:47 geantwoord

Geachte heer Moeken,

U heeft inmiddels een mail van ons ontvangen waarin wij u uitleg geven over de afschrijvingsregeling die van kracht is. U ontvangt van ons een aanvullende waardecheque. Met deze waardecheque plus het bedrag wat u van Sharp heeft ontvangen, kunt u een nieuw product aanschaffen bij Media Markt.
Wij hopen u hiermee te hebben geïnformeerd.

M.vr.gr.

Actua Assurantiën B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door Intellium