Klacht: TV ontvanger

op 12 mei 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

In 2018 heb ik een abonnement afgesloten bij Caiway die momenteel niet meer bestaat. Het betreft hier een internetTV abonnement. Bij de huidige abonnementen voor internet TV zit een gratis tv-ontvanger (wel zo handig) echter heb ik deze nooit ontvangen. Nadat ik meerdere malen contact heb gezocht met Caiway en daarvoor uitstel kreeg ivm Corona (ok, die snap ik dan nog) Kreeg ik nu een mail dat er bestellingen gedaan kunnen worden. Echter willen ze nu wel geld in rekening brengen voor de TV ontvanger… Het betreft geen extra maar de allereerste die ik van hun mag ontvangen. Aan de telefoon valt er nog goed met de medewerkers te communiceren bij de chat-functie zijn het horken.. Een klacht indienen is gewoon niet mogelijk. bespottelijk

1. Wanneer ik krijg waar ik volgens mij recht op heb... Een TV-ontvanger zodat ook ik tv kan kijken.

2. Contactgegevens op de website zodat klanten een klacht kunnen indienen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 14 mei 2020 om 14:53 geantwoord

Geachte heer De Heus,

Bedankt voor uw uitvoerig toegelichte bericht. Het is niet prettig om te lezen dat u niet tevreden bent met de informatie zoals deze tot nu toe is gebracht. Om te verduidelijken wat er voor situatie is en hoe we deze kunnen oplossen samen, heb ik direct even nagekeken wat er eerder is besproken. Ik heb u hiervoor zojuist geprobeerd te bellen, maar kreeg helaas geen gehoor, waardoor ik middels dit bericht alsnog probeer de onduidelijkheid weg te nemen.

Bij Caiway heeft u momenteel een Gewoon Slim abonnement, wat nog stamt uit ons verouderde aanbod. Bij dit pakket is de eerste interactieve tv-ontvanger af te nemen voor een bedrag van €5,- per maand. De tweede interactieve tv-ontvanger bij dit pakket is €0,-, dit was al zo bij het afsluiten van uw pakket, en deze voorwaarden gelden nog steeds, vandaar dat Quincy deze voorwaarden op die manier met u heeft gecommuniceerd via de chat. Het klopt dus dat als u een ontvanger wilt afnemen, waarvan u er momenteel nog 0 afneemt, de eerste geld kost, en de tweede kosteloos is.

De verwarring is ontstaan door de misvatting tussen het Gewoon Slim pakket (wat u heeft) en het Internet TV Slim pakket (uit ons huidige aanbod). Bij de huidige pakketten is inderdaad de eerste interactieve tv-ontvanger kosteloos, bij het Slim en Snel pakket zijn de eerste twee kosteloos. Dit is gecommuniceerd bij de tariefwijzigingen medio maart 2019, net zoals dit gedaan is medio maart 2020. De internetsnelheden van de pakketten verschillen, alhoewel dit soms niet duidelijk is. Hierdoor is de misvatting ontstaan dat we u momenteel onnodig met kosten willen opzadelen, terwijl we u juist graag willen toelichten dat het mogelijk is kosteloos over te stappen naar een van de huidige pakketten, waarbij dus (in het geval van het Slim pakket) de eerste twee ontvangers kosteloos zijn. Vervolgens blijft dit, uiteraard, altijd de keuze van de klant zelf, en laat ik die dus ook aan u.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, maar nodig u uiteraard graag uit om via één van onze kanalen contact op te nemen indien verdere toelichting gewenst is.

Mick
Caiway Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door Nickdeheuss