Klacht: TV gaat midden in de nacht vanzelf aan

op 13 januari 2014 over Philips in de categorie Electronica Merken

De TV springt vanzelf midden in de nacht aan, vaak rond 4 uur ’s nachts. Het schijnt dat dit komt door een automatisch software update… deze is vervolgens niet uit te zetten, en schuld wordt neergelegd bij UPC terwijl het een TV instelling is.

Twee dingen erger ik me daarbij aan:
1) Wat is de reden dat de TV aan moet springen voor een update? Kan volgens mij prima gebeuren zonder aan te springen
2) Het tijdstip getuigt niet echt van ‘sense and simplicity’

Daarnaast: Sinds midden 2013 ben ik reeds bezig met de Philips customer care om dit probleem aan te pakken. Men reageert steeds pas na enkele weken, of soms helemaal niet (b.v. mijn bericht van 9 december 2013 is nog steeds onbeantwoord). Nogmaals: bellen heeft geen zin, tenzij het na 19:00 uur is.

Een oplossing waardoor software updates handmatig gedaan kunnen worden en/of de tijd voor automatisch updates verandert naar tussen 08:00u en 22:00 uur.

Indien niet mogelijk dan graag een andere passende oplossing.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Philips

Heeft op 13 januari 2014 om 10:24 geantwoord

Geachte,

We raden aan dat u contact opneemt met uw provider ivm de automatische zenderupdates. Zij zijn verantwoordelijk hierover en er is geen optie om dit via Philips uit te schakelen. We zijn dus niet bij machte om u hiermee verder te helpen, aangezien dit om eigenschappen van uw provider, en niet uw toestel gaat.

Philips webcare

Heeft op 18 januari 2014 om 09:52 geantwoord

Beste Philips,

J van Vianen

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Philips beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht Jvvianen

3 jaren geleden - Beste Philips, Zojuist met UPC gesproken en die geven aan dat een CI+ module alleen toegang tot zenders verleent en verder niets doet. Tevens met hen getest om de fabrieksinstellingen te resetten (incl wissen zenders) zonder CI+ module... En toen moest ik hen gelijk geven, ook zonder CI+ module kan ik de zender updates NIET uitschakelen (optie blijft grijs). Dus dat het probleem bij UPC ligt klopt dan niet helemaal toch? Mocht u toch van mening blijven dat UPC hier degene is die het probleem kan oplossen, dan heb ik met UPC afgesproken dat jullie dit intern met hen kunnen oplossen - daar ik niet als een doorgeefluik tussen wil zitten. Bedankt voor uw begrip en hoor graag de uitkomst daarvan en/of jullie oplossing. J van Vianen

Alle klachten die gemeld zijn door Jvvianen