Klacht: Triest

op 26 februari 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Bij deze wil ik even aangeven hoe triest het LOI te werk gaat. Niet alleen beloven ze rechtstreeks contact met een docent (Vragen over de lesstof stuurt je door naar een lege FAQ ) of mede studenten (Misschien dit forum maar aangezien het nog helemaal leeg is), maar ook komen er extra kosten in rekening zoals 250,- per jaar voor de service die geleverd wordt (2 live colleges in het gehele jaar, ook niet specifiek mijn opleiding gericht).

Dan betreft de verouderde lesstof en spelling in de gekregen lespakket is ook dusdanig slecht en geformuleerd dat je wordt geneigd zelf de lesstof op te zoeken op het internet. Lespakket +1600,-.

”Het klopt inderdaad dat er in de examens stof staat die je niet in de opleiding krijgt en niet staat in de literatuur die zij aanbevelen. Ook staat de lesstof bol van de fouten.

Daar kan ik wel wat uit terug vinden; Informele kapitaalstortingen wat ik kreeg op mijn examen, heb ik dan ook nergens uit jullie lesstof kunnen halen.

Over mijn examen gesproken, kennelijk hanteren jullie oude regels en nummering van wetboeken, want alle vragen waarbij ik mijn Pocket belastingwetgeving 2017 van Wolters Kluwer mee heb opgezocht en goed mee heb geformuleerd, is alsnog fout gerekend kennelijk. Is er dan zo miereneukerig over gedaan dat ik persée de 2015 versie moest hanteren? 110,- weggegooid. Kennelijk is up to date blijven dan geen pré bij jullie

Over de service gesproken; verschillende malen mail contact gehad voordat ik begon met de opleiding aangegeven te hebben chronisch ziek te zijn (Colitus Ulcerosa) waarbij ik aangaf toch wel langer over de opleiding te doen. Dit was geen probleem en de thuisstudie was geschikt voor mij kreeg ik te horen. Alsnog later 250,- extra in rekening brengen. Email terug krijgen duurt ook meestal tussen de 7-10 dagen of langer. Nu is er 1 live college geweest gericht op belastingwetgeving, waarbij de antwoorden van de vragen zo simpel geformuleerd werden( Met de nodige wet artikelen), dat ik hetzelfde heb gedaan op mijn examen. Blijkbaar was dat onvoldoende.

Na een beetje research te hebben gedaan is al te merken wat voor een slechte instelling dit eigenlijk is. Het enige wat telt is geld en voor de rest is alles ronduit bagger. Vind het eigenlijk wel knap hoe diep je kan zinken met deze werkwijze.

Rayen Rivano

Geld terug. Service is zo slecht. Vrijgegeven lespakket sluit niet eens aan bij de examens of delen staan niet erin vermeld.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 28 februari 2017 om 10:27 geantwoord

Beste Rayen,

Jammer om te horen dat je ontevreden bent over onze diensten. Naar aanleiding van je bericht kan ik opmaken dat je tegen verschillende zaken aanloopt, hier help ik je graag mee verder.

Allereerst zie ik dat het niet is gelukt om contact op te nemen met een docent of om huiswerk in te sturen. Ik wil je erop wijzen dat je vragen hierover altijd terecht kunt bij de afdeling klantenservice. Mijn collega’s helpen je graag verder. Tot op heden had je hier nog geen vraag over gesteld en zo zien wij helaas niet waar je tegenaan loopt. Stel je vragen dus gerust aan onze klantenservice. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 071-5451234 of per e-mail via klantenservice@.nl. Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat je vandaag nog een instructie ontvangt voor het stellen van vragen aan je docent en het insturen van huiswerk.

Je benoemt ook dat de leerstof van je opleiding is verouderd. Ik verneem graag of je op de hoogte bent van de mededelingen, nieuwsbrieven en actualisaties op de LOI campus? Hier worden regelmatig actualisaties benoemd met betrekking tot de leerstof. Via een mededeling/nieuwsbrief houden wij studenten op de hoogte van deze actualisaties. Voor de module Inleiding belastingwetgeving, waar je onlangs examen voor hebt gedaan, zijn bijvoorbeeld in november 2016 nog wijzigingen voor doorgevoerd. Het is uiteraard wel van belang dat je deze berichtgeving zelf goed in de gaten houdt.

Verder vind ik het uiteraard vervelend om te horen dat je in verband met persoonlijke omstandigheden wat langer de tijd nodig hebt voor de studie. Ik wil je erop wijzen dat je wel degelijk extra tijd hebt gehad voor de studie. Voor het kort hbo-programma Fiscaal advies – particulieren staat een studieduur van 6 maanden. Als extra service en zonder kosten hebben wij de studieduur verdubbeld en heb je in totaal 12 maanden de tijd gehad voor de opleiding. Wanneer het je uiteindelijk niet lukt om de studie binnen de gestelde periode van 12 maanden af te ronden bieden wij studenten nog een laatste mogelijkheid, namelijk een verlenging van zes maanden. Aan deze verlenging zijn echter wel kosten verbonden. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden.

Op basis van bovenstaande toelichting op je bericht kunnen wij niet ingaan op je verzoek tot restitutie van het lesgeld. Mocht je vragen hebben over de werking van de LOI campus (of anders) kan je uiteraard altijd terecht bij onze afdeling klantenservice, ze helpen je graag verder.

Dany
LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door RayenRivano