Klacht: Tramlijn 15

op 13 juli 2018 over HTM in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn klacht betreft Tramlijn 15 (Ypenburg – winkelcentrum)
Tram 15 rijdt voor het huis (Laan van Hoornwijck) véél te snel in beide richtingen!
Zo ontstaan er vaak zeer gevaarlijke situaties.
Tram 15 rijdt richting Plesmanlaan, waar een paar lichtpaaltjes staan te knipperen!! Heel onduidelijk wordt aangegeven dat de tram eraan komt, hierdoor ontstaan er regelmatig zeer gevaarlijke situaties.
Naast onze appartementencomplex bevindt zich (Ypendael) een Woonzorgcomplex voor begeleidt wonen, ook deze mensen steken over om hun boodschappen te doen.
Het is hier overdag zo druk dat je ogen te kort komt omdat de fietsers (veel scholen in de buurt) in beide richtingen rijden.
Oversteken kan gevaarlijk zijn voor voetgangers, omdat ze dan het veilige trottoir moeten verlaten en zich tussen het rijdend (tram,auto, fiets) verkeer moeten begeven. Er zijn wel zeebrapaden maar geen oversteeklichten. Omdat oversteken riskant is, moeten oversteekplaatsen goed worden ontworpen en opvallend zijn.
De hele week rijden hier op en af vrachtwagen om hun voorraad aan de winkeliers (Jumbo en Hoogvliet) te bevoorraden hier ontstaan er ook vaak moeilijke situaties omdat de chauffeurs achteruit de bevoorradingsingang moeten bereiken.
80% van de auto’s rijden op de Laan van Hoornwijck harder dan de toegestane 30 kilometer. Ook zijn er een aantal blinde-dode hoeken waar rechtsverkeer voorrang heeft. Ook hier zijn er regelmatig aanrijdingen.

Noodzaak is dat de trams een snelheids beperking krijgen op het kruispunt Lindberghlaan én op het kruispunt vóór de halte Plesmanlaan t.o het winkelcentrum in Ypenburg.

Tevreden over de route van tram 15 (in beide richtingen).

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HTM

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HTM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lindakwist