Klacht: Trage en ondoorzichtige afhandeling uitkerende polis

op 09 februari 2018 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

In 1994 een lijfrenteverzekering afgesloten met als einddatum 1 februari 2018.
Enkele maanden voor de expiratiedatum aangegeven wat er met de uitkering dient te gebeuren en alle benodigde stukken ingezonden. Hiervan ook een bevestiging ontvangen met de mededeling dat e.e.a. Conform mijn verzoek wordt uitgevoerd.
Ruim een week na de expiratiedatum is het geld door de ontvangende verzekeraar nog niet ontvangen. Dit betekent, dat de lijfrenteuitkering, die onderdeel is van mijn pensioen, later aanvangt en ik dus tijdelijk het geld ergens anders vandaan moet halen. Aan de telefoon doet men alsof dit heel normaal is, terwijl men in 1994 al wist, dat er rond 1 februari 2018 uitgekeerd moest worden en op 20 december 2017 bevestigd heeft dat dit ook ging gebeuren.

Ik was tevreden geweest als het geld op 2 of 3 februari op de rekening bij Aegon had gestaan. Dat kan dus niet meer.
Ik ben tevreden als men toegeeft, dat deze handelwijze klantonvriendelijk en arrogant is en getuigt van minachting van de klant.
Het zou aardig zijn als men de uitkering, die ik nu aan het eind van de maand misloop, voorschiet en mij de kans geeft deze terug te betalen wanneer de uitkeringen van Aegon binnen zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nationale Nederlanden

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nationale Nederlanden nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Bericht van Nationale Nederlanden

4 maanden geleden - Hallo FK12xeny34,   Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor.   We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze social media kanalen? We vragen dit, omdat we via deze kanalen je beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info.   Dat kan op de volgende manieren.   Facebook:           ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en kies dan voor ‘bericht versturen’. Twitter:                ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’.   We nemen je klacht dan in behandeling.   Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen, dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen, omdat we goede service willen bieden.   Groet, Brigitte Nationale-Nederlanden / webcare

Reactie van de melder van de klacht FK12xeny34

4 maanden geleden - Beste Brigitte, Leuk dat je een week na plaatsing van de klacht reageert. In dit tempo komen we ergens. Ik doe niet aan social media, dus via die weg gaat het niet lukken. Dat je op die manier de klacht beter kunt behandelen is natuurlijk onzin. Het argument, dat je me dan persoonlijke berichten kunt sturen is nog grotere onzin. Jullie beschikken over al mijn gegevens, inclusief post- en emailadres en telefoonnummer. Die werken m.i. prima. Het klachtenformulier heb ik een week geleden al ingevuld en ook daar heb ik nog steeds geen reactie op. Kortom het werkt allemaal even traag aan jullie kant. Inmiddels lijkt na het zoveelste telefoontje er iemand bereid gevonden het geld “versneld” over te maken. Daarmee is mijn klacht natuurlijk niet opgelost. Ik wacht nog steeds op antwoord. Mvrgr Frank

Alle klachten die gemeld zijn door FK12xeny34