Klacht: Totale chaos bij Corendon

op 22 juli 2017 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Onderwerp: Toeristen Corendon op Kos

Na twee dagen op Kos buiten te hebben geslapen is Corendon nog steeds onbereikbaar. Het hotel Perides, weet niet of het veilig is binnen te slapen. Ook is er sinds de aardbeving geen stromend water. Gasten nemen het zekere voor het onzekere en slapen naast het zwembad. Plaatselijke hostessen, voor zover bereikbaar, geven toe ook heel moeilijk contact te hebben met Nederland. Na de aardbeving komt er via Corendon Nederland alleen bericht dat er een app. Adres is voor vragen. Vragen daar naar toe worden echter niet beantwoord . Hostessen geven toe dat er geen rampen of calamiteiten plan is bij Corendon en weten zich geen raad met huidige situatie. Zijn op de luchthaven om nieuwe mensen binnen te halen????? Mensen die weg willen krijgen slechts te horen dat er geen mogelijkheden zijn. Terwijl Corendon nieuwe mensen binnenbrengt naar hotels waar de gasten en masse buiten slapen en zich al twee dagen niet hebben kunnen wassen. Het is logisch dat er prioriteit wordt gegeven aan gasten waar het hotel zwaar beschadigt is. Maar hoeveel hotels en mensen zijn dat nu eigenlijk? Hoeveel moeite kan het kosten voor zo’n grote organisatie om een communiqué naar elk hotel te sturen waarop de antwoorden op de belangrijkste vragen staan? Moet ik weg? Kan ik weg? Is het veilig binnen? Wat zijn de verwachtingen? Waar kan ik water halen of mezelf wassen als het langer duurt. Of gewoon op de site zetten, in plaats dat ik (en vele anderen vragen kunnen stellen via telefoonnummers die niet opnemen, of apps die niet worden beantwoord. Via het centrale nummer komt vandaag het bericht: wij kunnen u niet helpen, wij zitten in Nederland. Grote tegenstelling met Scandinavische reisorganisaties die hun klanten uitstekend informeren en begeleiden.

Organisatie moet een rampenplan hebben. Centraal en lokaal in staat zijn klanten te informeren.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AEVD