Klacht: Oplichting

op 14 juli 2019 over Total in de categorie Tankstations

In augustus vorig jaar werden we opgebeld met de belofte dat zij veel goedkoper waren dan waar we oorspronkelijk zaten. Alles afgesproken en in orde gemaakt. Maar het contract zou pas in juli dit jaar in gaan. Alles leek goed geregeld, tot we de rekening binnen kregen die vele malen hoger was dan was afgesproken en hoger dan bij onze oorspronkelijke leverancier.. Geprobeerd te bellen, geen contact. Meteen het contract opgezegd (op internet staat dat dat binnen 14 dagen moet, anders zijn er kosten aan verbonden) en vandaag kreeg ik een mail met daarin dat er kosten voor ons in rekening worden gebracht omdat we niet binnen 14 dagen opgezegd hebben. Geprobeerd te bellen, wederom geen contact. Via de website een chat-sessie gestart, die meneer legde uit dat je had moeten annuleren 14 dagen nadat je de bevestigingsbrief hebt gekregen. Total verwacht dus dat je annuleert vóór je de eerste rekening hebt gehad. Als wij in augustus hadden geweten dat ze ons op zouden lichten met deze energieprijzen hadden we meteen afgezegd, maar wij kregen pas in juli een rekening omdat vanaf toen het contract in zou gaan. Het komt er dus op neer dat wij straks 1400 euro moeten gaan betalen door deze oplichtpraktijken. Binnen vijf werkdagen word er contact met me gezocht, maar aan alle klachten op internet te lezen denk ik dat we gewoon de sjaak zijn.

Ik zou al tevreden zijn als die kosten niet in rekening worden gebracht en dit bedrijf daarna NOOIT meer contact met ons opzoekt. Het gaat om een groot bedrag en als zij vanaf het begin af aan eerlijk zouden zijn geweest over de kosten was ik nooit klant bij ze geworden. Ik krijg in augustus een mail waar ik binnen 14 dagen voor moet annuleren, maar in juli krijg ik pas mijn eerste rekening. Maar annuleren mag dan zogenaamd niet meer kosteloos. Het is echt te belachelijk voor woorden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Total

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Total nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Paashuis