Klacht: Totaal verkeerd voorgelicht

op 22 september 2016 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Hierbij beklaag ik mij over de behandeling door verkoper A.F.A.M Raaijmakers van vestiging BCC Veghel.
– Ongeveer 1,5 jaar geleden gaf meneer botweg te kennen de laptop die ik op het oog had en op de BBC-site had gezien maar elders te kopen. Was niet via hem in vestiging Veghel te aan te komen.
– Na eerder een EPSON inkjet printer aangeschaft te hebben kocht ik november 2015 een EPSON ET-2550 printer (299 euro!) op dringend advies zijnerzijds. De problemen met die eerdere EPSON printer (streepjespatronen door verstopte spuitkanaaltjes) zouden bij de ET-2550 geheel tot het verleden behoren. Dat is een loze belofte gebleken, want ook deze gaf na ruim een half jaar weer zulke streepjespatronen te zien. Nu is weliswaar de printkop vervangen maar dat zal waarschijnlijk slechts een tijdelijke oplossing blijken te zijn. Ik voel me door de heer Raaijmakers apert verkeerd voorgelicht.
– Een paar maanden terug kocht ik via deze meneer een smartphone met hoesje: de Samsung Galaxy J5 (2016). Thuis aangekomen bleek het hoesje niet om deze smartphone te passen, maar nog erger de smartphone bleek een gebruikt exemplaar te zijn (zegel verbroken en startte op in het Pools).

– Het vertrouwen in EPSON inkjet printers is bij mij inmiddels volledig verloren gegaan. Heb jarenlang een Canon zonder problemen gebruikt. Ik heb daarom gevraagd of BCC deze printer wilde terugnemen en om te zetten in een tegoed-bon (met eventueel aftrek). Dat is door de vestigingsmanager van de hand gewezen. Dat betekent in mijn geval dat de slogan Low Price – High Service niet opgaat. Eerder is er sprake van High Price – Low Service.

Bij dezen verzoek ik BCC Veghel alsnog mijn verzoek te heroverwegen.

Ik heb daarom gevraagd of BCC deze printer wilde terugnemen en om te zetten in een tegoed-bon (met eventueel aftrek). Dat is door de vestigingsmanager van de hand gewezen. Dat betekent in mijn geval dat de slogan Low Price - High Service niet opgaat. Eerder is er sprake van High Price - Low Service.

Bij dezen verzoek ik BCC Veghel alsnog mijn verzoek te heroverwegen.

Ik ben pas tevreden als mijn verzoek ingewilligd wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 23 september 2016 om 10:12 geantwoord

Beste heer Rozendaal,

Over het probleem met de printer:

Wat jammer dat u niet tevreden bent over de werking van de Epson.
Als zich een probleem voordoet met het apparaat, kunt u deze aanbieden bij het filiaal zodat het opgestuurd wordt naar de reparateur.
U heeft het apparaat een aantal maanden in gebruik daarom is het niet zomaar mogelijk deze weer in te leveren of om te ruilen. Maar als het apparaat een defect vertoont moet dit worden opgelost.
Excuses voor het ongemak.

De overige problemen:
Waarschijnlijk is de laptop een internet-only model geweest.
Aangezien het probleem met het hoesje en de telefoon zich enkele maanden terug heeft afgespeeld, neem ik aan dat u terug bent gegaan naar het filiaal en dat dit nu is opgelost?

Wanneer u klachten heeft over BCC mag u dat natuurlijk uiten, daar leren wij alleen maar van. Namen van medewerkers noemen is misschien wat minder netjes. Daarom wil ik u vragen deze te verwijderen, ik hoop dat u daar begrip voor heeft.

Mieke
BCC

Heeft op 04 oktober 2016 om 18:02 geantwoord

Het is vervelend om te ervaren dat een service-medewerker zo laconiek doet over de kwestie van de smartphone. Thuis te komen met een nieuwe smartphone die vervolgens een gebruikt exemplaar blijkt te zijn -zegel verbroken en opstartend in het Pools- is ronduit schokkend. Daarmee diskwalificeert de verkoper zich en dat zou bij BCC niet mogelijk moeten zijn. Ook bij de printer is van diskwalificatie sprake. Belofte totaal geen problemen meer mogelijk met spuitkanaaltjes blijkt loos. Vervolgens blijkt de High Service feitelijk slechts een marketing kreet.

Alle klachten die gemeld zijn door A.P. van Rozendaal