Klacht: totaal niet bereikbaar

op 03 april 2020 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

we hebben diverse malen contact gezocht met Nuon en is nooit een reactie op geweest ,
wel contact geweest met de installateur van Nuon over het aan leggen van de meter .
nu na een overname komt Vattenfall in een keer met een afrekening en wil deze binnen 14 dagen afschrijven zonder weder horen .
is ook verder niemand bereikbaar of een email adres waar alle onderliggende stukken naar toe kan mailen met de vragen .
is een stukje macht positie ?

in contact komen en het verhaal uitleggen met onderliggende stukken en er op een goed manier uit zien te komen met horen en weder horen

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

8 maanden geleden - Beste heermevrouw Knollenburg,Wat erg om te lezen dat u het idee heeft dat uw vraag geen gehoor krijgt. Dat mag natuurlijk niet het geval zijn. Kunt u aangeven wat we hierin voor u kunnen betekenen?Met vriendelijke groet,Tyas Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht R.Knollenburg Garage

8 maanden geleden - Beste Tyas ,Bedankt voor uw snelle reactie .Heb alles op een rijtje gezet en info ingewonnen om er op een goede manier uit te komen , zou hier voor graag een mail adres krijgen waar ik alle stukken die hier over gaan met u kan delen .Tevens zou ik als eerste een specificatie van de factuur die mij is kenbaar gemaakt op 19-03-2020 en in mijn Vattenvall staat om op 27-03-2020 te worden afgeschreven met alleen een bedrag ex en een bedrag inclusief te btw staat .Hoor graag van u hoe u het dan ziet .mvrgr R.Knollenburg

Bericht van Vattenfall

8 maanden geleden - Er is geen e-mailadres die ik u kan geven. Is het mogelijk dat we het een en ander via deze weg bespreken? Wat betreft de factuur die wij op 27 maart afschrijven, dit betreft een correctiefactuur voor de vermindering energiebelasting die ten onrechte is uitbetaald op de laatste twee jaarafrekeningen. Zoals onlangs in de brief aangegeven, heeft uw aansluiting geen verblijfsfunctie. U heeft daarom geen recht op vermindering energiebelasting. Het bedrag incl. BTW bedraagt € 705,77.Met vriendelijke groet,Tyas Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht R.Knollenburg Garage

8 maanden geleden - Goedemorgen Tyas ,bedankt voor de reactie maar heb al contact gehad met Yvonne Smit - Bonnema en heb er diverse uitgelegen ook dat zo als u benoemd een factuur word gestuurd van 705,77 en er geen uitleg bij staat wat en waar voor en ik dan een overzicht krijg van mijn jaren 2018 en 2019 is niet echt wat je als factuur voor te weinig betaald kan aan merken en neem aan als Vattenfall zo,n factuur krijgt deze niet zal betalen .Echter heb deze wel door laten gaan om dat ik er van bewust ben dat er van onze kant ook wat gevraagd kan worden ook al heb ik nu alle stukken door gemaild [ daar voor vroeg ik ook aan u een mail adres om horen en weder horen toe te passen ] om er in goed overleg uit te komen . bij deze stukken ziten de aanvraag voor de aansluiting waarbij een plattegrond zit en een aanvraag met specifiek benoemd garage box 3 , en ook de aanvraag bij Nuon waar ook specifiek in staat dat dit om garage box nummer 3 gaat . en dat ik waar ik nu achter kom al deze tijd dus te veel maandelijks heb betaald om dat een garage box niet op 3 x 25 amp hoef af gezekerd te zijn maar op 1 x 10 amp wat de maandelijkse koste aanzienlijk naar benden brengt . vandaar dat ik eigenlijk een stukje vermindering zou zien in de aanslag die er nu is geheven voor 2018 en 2019 . tevens heb de vraag om mijn vaste kosten voor de garage zo om hoog te brengen voor de rest van 2020 zo dat ik niets hoef bij te betalen voor 2020 voor dit object .Ik zou graag een mail sturen met alle stukken ter onderbouwing zo dat we er op een gezonde manier voor beide partijen uit kunnen komen met een goed gevoelmet vriendelijke groet Rob

Bericht van Vattenfall

8 maanden geleden - Goedemiddag Rob, bedankt voor je reactie.In de gegevens zie ik dat mijn collega inmiddels een bevestiging van het gesprek met haar heeft verzonden, waarin wordt onderbouwd waar deze nota vandaan komt.Als ik de gegevens van de huidige installatie erbij pak, zie ik dat de netbeheerder Liander heeft aangegeven dat dit om een 3x 25 aansluiting gaat. Het is overigens wel mogelijk om deze aansluiting te verlichten, hierover kun je contact zoeken met Liander. De aanvraag kun je doen via: https:www.liander.nltypen-aansluitingen. Na wijziging van de installatie, kunnen wij de kosten verlagen. Dit kan overigens niet met terugwerkende kracht.Groeten,Nancy Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht R.Knollenburg Garage

8 maanden geleden - goedenavond Nancy ,Bedankt voor uw snelle reactie , heb inmiddels een aanvraag gedaan voor 10 amp af te zekeren alleen wisten ivb corona nog niet wanneer dit kan gebeuren . Het overzicht wat u bedoelt is de eind factuur van 2018 en 2019 als het goed is , maar neem aan dat als een navordering stuurt over deze jaren er ook een specificatie bij hoort waar dit benoemd word maar dit kan ik op de factuur niet vinden zo als u zal kunnen zien . Zou het wel prettig vinden als ik deze wel kon krijgen . Tevens heb ik alle documenten van aanvraag Liander en bij Nuon mee gestuurd en in alle staat specifiek vermeld dat het om een garage box nummer 3 gaat .Ik hoop op een eerlijk antwoord met een goede onderbouwing van u .mvrgr Rob

Bericht van Vattenfall

7 maanden geleden - Goedemiddag Rob, bedankt voor je reactie.Ik begrijp van mijn collega dat je inmiddels een onderbouwing per e-mail hebt ontvangen van ons. Zijn er op dit moment nog onduidelijkheden? Dit vernemen wij graag.Groeten,Tyas Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht R.Knollenburg Garage

7 maanden geleden - Beste Tyas ,Begrijp uw uitleg en als het alleen zo was geweest als u verteld kan ik het begrijpen , Echter uit de meegestuurde stukken blijkt in mijn ogen dat er bij de aanvraag duidelijk door mij is medegedeeld dat het om een garage ging , En daar bij de aanvraag naar Liander met de plattegrond tekening er bij en dit ook nog eens gemeld hebt via de telefoon en dat men het toen in orde zou maken .Dus dit is mijn verweer om een tegemoetkoming te krijgen in de kosten en dan heb ook ik ook niet het verschil benoemd van een 3 x 25 amp naar een 1 x 10 amp . Neem dan dat voor mijn rekening er bij op dit moment.Hoor graag wat u er reëel van vind .

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 03 april 2020 om 14:35 geantwoord

Goedemiddag Rob,

Op jouw verzoek hebben wij al geantwoord. Wij hebben een naheffing van in totaal 5 jaar binnen gekregen van de Belastingdienst, waar wij dus al 3 jaar voor onze rekening nemen. De resterende 2 jaar hebben wij je dus wel doorberekend en vinden wij reëel.

Groeten,

Nancy
Vattenfall

Heeft op 07 april 2020 om 19:20 geantwoord

Helaas heeft Vattenfall van te voren een stand punt in genomen en wijkt hier niet van af ook niet als je deze met stukken onderbouwd .
Ook niet met een kleine tegemoetkoming ,
misschien zijn er mensen of bedrijven die hier naar willen kijken .
We gaan verder zoeken op internet of deze er zijn ik denk vast wel .

Hoor het dan graag .

Alle klachten die gemeld zijn door R.Knollenburg Garage