Klacht: Toevoegen schuldenaar bij mijn hypotheek

op 21 april 2020 over ING in de categorie Banken

Vandaag hebben wij een gesprek gehad met een medewerker van de ING afdeling hypotheken.
Hieraan voorafgaand hadden wij al twee keer contact gehad met een medewerker van de afdeling hypotheken en daar hebben wij de wens geuit dat ik, mijn partner waar ik binnenkort mee ga samenwonen eigenaar van mijn appartement wil maken voor 35%. Dit was geen enkel probleem, omdat ING alleen dit kan verwerken met advies hadden wij vandaag een telefonische consult. Tot onze grote verbazing kregen wij vandaag te horen: dit is niet mogelijk ze wilde ons dwingen dat wij de verdeling 5050% doen.
Hoezo?
Staat de ING boven de wet? Ze wil dat mijn partner de hypotheek verhoogt zodat hij zich voor 50% kan inkopen!!! Wij willen geen extra hypotheek, wij willen alleen maar dat hij eigenaar wordt voor 35% en dat hij mede schuldenaar wordt op de bestaande hypotheek.
Waar wij later achter kwamen dat ze een totaal verkeerd rekensommetje maakte waar mijn vriend een hypotheek voor moest afsluiten.
Wij zijn nu al 6 weken bezig om alles goed te regelen en het is onacceptabel dat medewerkers van de ING verschillende informatie geven en het is absurt dat de verdeling van een huis bij andere instellingen wel mogelijk is. Wij krijgen het gevoel dat de ING extra aan nieuwe situaties wil verdienen en wij zijn ervan overtuigd dat wij vandaag met een medewerker hebben gesproken die niet capabel is..

Als er na gekomen wordt wat door de eerste twee medewerkers is geadviseerd.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 22 april 2020 om 09:00 geantwoord

Goedemorgen mevrouw Nobel,

Wat fijn om u zojuist telefonisch gesproken te hebben. Ik kan me voorstellen dat dit veel te lang duurt voor u en uw vriend. Vanavond rond 18:00 uur, wanneer u thuis bent, zal ik opnieuw contact met u opnemen zodat dit kan worden opgelost.

Ik spreek u vanavond.

Jeroen
ING Webcare

Heeft op 11 mei 2020 om 13:43 geantwoord

Er is geen oplossing geboden.

Alle klachten die gemeld zijn door R0b3ll3n