Klacht: Toch onverwacht hoge kosten

op 06 juni 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Onverwacht liep de mobiele telefoonrekening van mijn dochter opeens hoog op. Na wat zoekwerk en contact met Tele2, werd ik erop geattendeerd dat de telefoon aangemeld was bij een automatische sms incasso.
Op de rekening van januari staat inderdaad 1 vreemde sms naar het buitenland? Geen idee hoe dit is ontstaan. vanaf die periode zijn er maandelijks tientallen euro’s in rekening gebracht. Ikzelf heb dit te laat opgemerkt, maar na contact met Tele2 begreep ik dat dit een zeer veel voorkomend probleem is. Ik heb inmiddels op advies van Tele2 alle automatische sms diensten geblokkeerd, en het lijkt erop dat de incasso nu gestopt is. Na overleg met mijn dochter, welke absoluut niet weet hoe het buitenlandse nummer heeft kunnen sms’en en op advies van Tele2 wil ik hier toch graag een klacht over indienen.
Het kan toch niet zo zijn dat welke provider dan ook, dit soort spook sms gebeuren niet kan doen stoppen. In ieder geval de klanten waarschuwen en niet het leed eerst laten gebeuren. Ik denk dat Tele2 hierin meer actie moet ondernemen.
Mijn contracten lopen eind van het jaar af en afhankelijk van de afhandeling van de klacht beslis ik of ik bij Tele2 blijf of niet. Niet om Tele2 hiermee onder druk te zetten maar om een punt duidelijk te maken. De technologie is tegenwoordig zo geavanceerd, maar spook sms kunnen we niet tegen gaan? Hier geloof ik niet in.
Moet wel melden dat de klantenservice van Tele2 netjes meedenkt aangaande dit probleem, maar uiteindelijk is de klant de dupe.

Graag zie ik een compensatie voor de gemaakte kosten, en belangrijker nog, wat gaat Tele2 doen om dit soort situaties, welke met grote regelmaat voorkomen doen om te voorkomen?
Graag blijf ik klant bij Tele2 maar dan moet eerst het vertrouwen weer herstelt.
Het gaat om de factuurnummers van Tele2:
NL1600982556 Euro 0,10 cent (start probleem)
NL1601867378 Euro 15.00
NL1603176582 Euro 60.00
NL1604120439 Euro 48.00

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sonja Pals