Klacht: Thuis opleiding sluit niet aan, loop vast in de cusrsus

op 11 december 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

De cursus Verzorgende IG basis, zonder stage gestart in Oktober 2017, vanaf het eerste moduul sluit de thuis cursus niet aan bij gehele cursus Verzorgende IG, deze laatste duurt anderhalf jaar en de basis is uitsluitende theorie, duurt een half jaar, in de leerstof wordt herhaaldelijk gevraagd om reacties van collega’s en leidinggevende, die er natuurlijk niet zijn want je werkt nog niet in de Zorg Vervelend is gewoon dat je een groot aantal vragen niet kunt beantwoorden en zelfs een toets in het geheel niet kan uitvoeren, Na 6 weken nieuwe module ook nog steeds het antwoordboek niet ontvangen en ook de reactie van LOI is buitengewoon traag, al 2 keer bericht ontvangen dat mijn klacht nog niet behandeld kon worden binnen de gestelde tijd

Antwoorden boek graag met spoed, betere ondersteuning van de cursussen ook het support mag echt wel wat beter

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Meta, Vervelend dat je het idee hebt dat de basisopleiding niet aansluit aan de volledige mbo. Je geeft aan dat je bepaalde opdrachten niet kunt maken. Kun je hier specifieker in zijn en de inzendcodes van deze opdrachten aangeven. Wat betreft het antwoordenboek wil ik je graag verwijzen naar de mededeling in de modulewerkruimte Methodisch werken van 13 september 2016. Graag verneem ik je reactie zodat ik dit kan doorzetten naar de studieleiding om uit te laten zoeken. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Prulletje

1 maand geleden - Beste Patricia De inzend opgave 245X3 en bijna alle opdrachten van module communiceren en gesprekken voeren. En ook bij de eerste module methodisch werken had je veel vragen die je op de werkvloer moet uitvoeren. Bij de module communiceren en gesprekken voeren heb je boek begeleiden nodig en daarvan is niet het antwoordboek toegestuurd. De antwoordboeken die 13 sep zijn toegestuurd zijn zorgplan 3 en zorgverlening ,organisatie en beroep 3 beide voor methodisch werken. Ik wil je er wel even opwijzen dat de module nu afgelopen is en dat de volgende begint en dat je niet je huiswerk hebt kunnen nakijken dus dat je in het geheel nu achterloopt. Mvg Meta

Bericht van LOI

2 dagen geleden - Beste Meta, Excuses voor de verlate reactie. Momenteel is er nog een onderzoek gaande naar de opgave van de module Communiceren en gesprekken voeren. Echter, wat ik met betrekking tot de lesstof van de opleiding kan aangeven is dat er in sommige gevallen bewust gekozen wordt om geen antwoordenboek te hanteren bij een module. In dergelijke gevallen kiezen we er juist voor om wel het theorieboek te gebruiken, maar niet het antwoordenboek, zodat de docent de cursisten van begeleiding en feedback kan voorzien. Een antwoordenboek geeft daar geen speling in. De module Methodisch werken bevat echter meer statische informatie, en enkele methoden die stapsgewijs worden uitgelegd. Bij deze module is er wel gekozen voor een antwoordenboek, omdat bij merendeel van de vragen het antwoord niet aan interpretatie onderhevig is. Indien nodig, kan de docent wel ingeschakeld worden voor meer informatie of nadere uitleg. Dat je echter de opgaven niet kunt uitvoeren is uiteraard niet de bedoeling. Wij hebben dit gecontroleerd. Enkel bij de module Communiceren en gesprekken voeren kunnen we een mogelijk probleem achterhalen. Bij opgave 245X3, wat je zelf ook aangaf in je bericht, kan dit probleem wellicht voorkomen. De opgave is wel uit te voeren, ook zonder stage. Maar we kunnen ons voorstellen dat wanneer er in jouw directe omgeving niemand is waarop je het begeleidingsgesprek kunt oefenen, het lastig wordt om een dergelijk gesprek te beschrijven. Dit is reeds bij de studieleiding gemeld en hier zal nog een terugkoppeling over volgen. Bij de overige modulen kan ik echter geen redenen terugvinden waardoor de opgaven niet uitgevoerd kunnen worden. Bij de modulen zijn er mededelingen geplaatst met informatie over uitvoering van de opdrachten zonder stage, en/of wordt er een casus als voorbeeld gegeven. In jouw laatste bericht geef je aan dat je niet je huiswerk hebt na kunnen kijken. In iedere module met inzendopgaven heb je je docent die je huiswerk nakijkt en van feedback voorziet. En bij de module Methodisch werken is het antwoordenboek beschikbaar en is tevens de docent beschikbaar voor eventuele vragen. Bij de oefenopgaven zijn de modeluitwerkingen direct zichtbaar na afronding. Dit punt begrijp ik daarom helaas niet goed, zou je nader kunnen specificeren welk huiswerk en van welke module dit precies betreft wat je niet hebt kunnen nakijken? Tot slot, heb ik begrepen vanuit mijn collega van de klantenservice, dat je het verzoek hebt ingediend om jouw opleiding te beëindigen. Je volgt bij ons een korte opleiding met een reguliere duur van 6 maanden. Korte opleidingen kunnen helaas niet tussentijds beëindigd worden. Aan dit verzoek kunnen wij derhalve niet voldoen. Graag ga ik wel op zoek met jou naar een mogelijke oplossing zodat je je opleiding met goed gevolg kunt afronden. Gezien je behaalde cijfers ben je namelijk behoorlijk goed op weg, en zou het zeker zonde zijn als je opleiding niet langer wenst af te ronden. Ik hoor graag hoe wij jou hier verder in kunnen ondersteunen. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Prulletje