Klacht: Teveel betaald en geen geld terug

op 07 september 2015 over Etos in de categorie Drogisterijen

Gistermiddag ben ik naar de Etos geweest om spulletjes te halen. Ik moest €25,60 betalen en legde 2 briefjes van 20 op de toonbank neer. Ik vroeg of ik een babyboekje (daarmee krijg je korting) kon gebruiken en dat kon. Ik gaf het aan de caissière. Het bedrag veranderde in €23,10. Ik zocht naar wat kleingeld, zodat ik zelf niet zoveel muntjes terugkreeg. Ik gaf haar €4,- erbij, dus €44,-, maar ik kreeg €0,90 terug! Ik dacht van huh dit klopt niet. Dus ik sprak de caissière hierop aan en ze zei dat ik haar €24,- gaf! Ik heb overduidelijk 2 briefjes van 20 gegeven. Dat was ook het geld van mijn ouders, dus er lag niks meer in mijn portemonnee behalve mijn eigen geld. De caissière had sowieso het geld al gepakt voordat ik het terug kon nemen of goed kijken wat ik had neergelegd. Maar ik weet wel 100% dat ik 2 briefjes van 20 had neergelegd. Ze zei dat ze er niets aan kon doen behalve mijn telefoonnummer noteren en morgen bellen voor het geval als er inderdaad 20 euro teveel in de kassa lag. Hiermee ben ik akkoord gegaan en verliet de winkel.

De volgende dag (vandaag) wacht ik op het telefoontje, omdat ik zeker wist dat er iets fout was. Toen het 4 uur was, ben ik persoonlijk naar de winkel gegaan. Er werkten andere caissières. Ik vroeg of er iets was ontdekt, de caissière haalde haar collega (waarschijnlijk de leidster) erbij. Ik herhaalde mijn vraag en ze antwoordde dat ze niets had ontdekt en gewoon hetzelfde bedrag als de dag daarvoor was. Ik dacht van er klopt iets niet.. Ik vertelde mijn verhaal en ze liet me niet eens uitpraten en zei ja ik kan hier niets aan doen. Dus ik zei oké en liep de winkel uit.

Ik begrijp het wel dat geld teruggeven niet zomaar gaat, want er is geen bewijs dat ik 2 briefjes gaf. Maar waarom zou ik liegen om extra geld te krijgen? Ik houd sowieso niet van liegen en normaal zou ik niet moeilijk doen. Dan zou ik het hierbij laten als het bijvoorbeeld om 50 cent of meer ging, maar het gaat hierom 20 euro en ook nog eens het geld van mijn ouders! Zo’n situatie heb ik ook een keer meegemaakt, want ik werk ook achter de kassa en wij geven gewoon geld terug zonder het bewijs. Dus waarom moeilijk doen? En waarom hangen er geen camera’s IN de winkel maar wel BUITEN de winkel? Ik heb geen discussie gehouden, niet gescholden of woedend de winkel uitgelopen maar beleefd en vriendelijk gebleven. Want wat is het punt daarvan?

Ik ben pas tevreden wanneer ik de rechtmatige €20,- terugkrijg

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Etos

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Etos nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Blubx