Klacht: Terugsturen apparaten

op 15 september 2018 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Vanaf 2012 ben ik al klant bij Ziggo. In 2016 heb ik een extra adres account aangemaakt voor TV-internet. Halverwege dit abonnement heb ik een C-module genomen i.p.v. een TV mediabox. Hiervoor diende ik 2 euro extra in de maand te betalen. Dit heb ik via de telefoon moeten bestellen daar mijnziggo abonnement niet werkzaam was. Hier heb ik meerdere keren voor gebeld enkel konden deze hiervoor geen oplossing bieden. Direct heb ik een retourbox ontvangen voor mijn mediabox die ik heb teruggezonden.

Aangezien mijn modem meerdere malen niet goed werkte heb ik contact gezocht met de klantenservice. Na vele telefoontjes bleef de oplossing uit en ben ik overgestapt naar een andere provider. Uiteindelijk werd ik toen door Ziggo gebeld en kon ik mijn abonnementskosten verlagen en zou ik een nieuwe modem krijgen. Heel eerlijk uit principe heb ik dit toen geweigerd daar ik maanden in de steek gelaten was – nu wel opeens een oplossing mogelijk was toen ik besloot weg te gaan.

Nu krijg ik dus 3 retourboxen om zowel mijn modem Cmodule als mediabox retour te zenden. Dit heb ik gedaan voor de module als de modem. Enkel de mediabox niet aangezien ik deze niet meer in m’n bezit heb. Heb hierover contact gezocht met Ziggo – deze geven inderdaad een gelange tijd geleden een retourbox te hebben gestuurd enkel deze nooit hebben verkregen volgens hun gegevens. Deze klantenservicemedewerker heeft aangegeven dit nogmaals te checken en als ik niets zou horen het gewoon opgelost wordt. Nu krijg ik een automatisch bericht dat ze binnenkort 38 euro van m’n rekening schrijven omdat ze de mediabox niet hebben ontvangen. Hierop heb ik nogmaals contact gezocht – maar deze geven aan dat dit automatisch gaat en zelf had kunnen zien op de factuur waarop staat aangegeven dat ik een mediabox heb. Als je aangeeft dat je niet kon inloggen op mijnziggo verwijzen ze naar een bevestiging dat ik de Cmodule heb besteld.

Ongekend dat als je al 6 jaar klant bent je wordt geholpen wordt door een computer met processen en automatisch gegenereerde berichten. Maar als je als nieuwe klant komt een aanbieding op maat krijgt van een vriendelijke medewerker.

Nu sta je met de rug tegen de muur. Geen bewijs dat je dit 1,5 jaar geleden heb teruggestuurd. Geen factuur verkregen – wel altijd netjes automatisch betaald. Nu 38 euro in rekening voor een mediabox die je niet hebt. Wat valt er te doen tegen zo’n grote partij – en hoeveel energie is deze 38 euro waard. Enkel het principe staat me tegen. Één ding is wel zeker – Ziggo zal mij nooit meer zien als klant.

De vordering van 38 euro voor de mediabox komt te vervallen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door deFuijk