Klacht: Teruggave geld na verlopen (anonieme) ov-chipkaart

op 20 mei 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 1-3-2016 verliep mijn (anonieme) ov-chipkaart.
Op 10-3–2016 heb ik een teruggave formulier ingevuld en opgestuurd (kosten een postzegel maar ach, daar doe ik niet zo moeilijk over).
Op 15-3-2016 viel er al een brief van de klantenservice van ov-chipkaart op de deurmat. Ik dacht nog “dat is snel!” maar de pret bleek van korte duur….
Volgens deze brief was er geen rekeningnummer ingevuld…. Ik maak gelukkig altijd kopietjes dus bij deze een kopie van de kopie gemaakt, tevens een nieuw formulier ingevuld en op 18-3-2016 opgestuurd. Daar ging de 2e postzegel….
Lange tijd hoor ik niets maar ach, het gaat om € 18,78 dus daar gaan ze zich bij de klantenservice van ov-chipkaart vast niet druk over maken….
Op 13-5 (!)-2016 valt er weer een brief van de klantenservice van de ov-chipkaart op de deurmat, dus ik denk jippie! het geld zal overgemaakt worden….
De brief is gedateerd op 6-4-2016 (foutje van post???) en daarin stond inderdaad dat het geld overgemaakt zou worden.
Echter verdween mijn blijdschap als sneeuw voor de zon, er stond namelijk een bankrekeningnummer vermeld dat niet van mij is. Ik zit niet bij de Rabobank maar bij de ING….
Dus ik gebeld (€ 0,50). Kreeg een vriendelijke dame aan de lijn (dat is dan nog het positieve aan dit verhaal) die mij wist te vertellen dat het vermelde bankrekeningnummer een rekening is van ….ov-chipkaart zelf! Dit rekeningnummer wordt door ov-chipkaart gebruikt als er geen ander rekeningnummer bekend is. Hier zal dus inmiddels aardig wat geld op staan?
De vriendelijke dame uitgelegd wat mijn “probleem” is en zij heeft het juiste rekeningnummer opgeschreven, zelf 2x herhaald…
20-5-2016 valt er weer een brief van de klantenservice van ov-chipkaart in de bus. Letterlijk staat erin: “Helaas is uw rekeningnummer niet juist genoteerd”….
Of ik even wil bellen met de klantenservice (€ 0,50) of een briefje op wil sturen in de bijgeleverde envelop. Zowaar naar een antwoordnummer dus gaat het deze keer geen postzegel kosten…
Mijn geduld is op. Hoe moeilijk is het????

Gewenste Oplossing:

Als de klantenservice van ov-chipkaart nu eens persoonlijk met mij contact zoeken (mijn telefoonnummer heb ik gegeven aan de vriendelijke dame) en niet iedere keer met een brief komen over het bankrekeningnummer.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Saskia Ariëns-Elenbaas