Klacht: Teruggave geld

op 04 maart 2020 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

heb 1 november een bestelling geplaatst bij Wehkamp en deze zou geleverd worden op zaterdag 2 november, aldus Wehkamp. Zaterdag geen briefje in de brievenbus gevonden en navraag bij de buren leverden niks op.

Maandag een mail gestuurd en daarop kreeg ik als antwoord dat er een vertraging zou zijn. Gewacht en vervolgens weer een mail verzonden en daar werd mij medegedeeld dat ik de order opnieuw kan plaatsen. Ik reageer met daarop dat ik de playstation 4 de volgende dag binnen wil hebben, maar dat konden ze niet garanderen dus heb ik vriendelijk verzocht tot teruggave van mijn geld dat ik eerder via ideal heb betaald.

Vervolgens krijg ik een mail dat het onder fraude valt en dat ik eerst zelf aangifte moet doen, anders krijg ik niets terug. Volgens mij heeft de consument het recht het artikel te ontvangen en de plicht te betalen en heeft Wehkamp het recht het geld te incasseren en de plicht het artikel te leveren.

Echter zijn ze daarin mijns inziens nalatig geweest en hoort Wehkamp zelf aangifte daarvan te doen, maar nu legt men dit bij de consument neer en dat getuigt al niet van de normale gang van zaken en ik eis mijn geld terug.

Update klacht:
Naar aanleiding van mijn klacht heeft Wehkamp alleen gereageerd, maar hen sturen me alweer met een kluitje het riet in, want er wordt door hen hier op Klacht.nl gezegd dat ze mijn zaak in behandeling nemen, maar ik krijg gewoon hetzelfde antwoord wat ik in mijn klacht heb gezet!!! Wehkamp wil dat ik aangifte doe, terwijl ik als consument alleen de plicht heb te betalen (zoals ik al vooraf heb gedaan met Ideal) en het recht om het artikel te ontvangen en Wehkamp heeft het recht geld te ontvangen en als plicht het artikel te leveren! En aangezien er niets is geleverd, er geen handtekening is geplaatst voor aflevering én ook geen gps locatie beschikbaar is (volgens Wehkamp) wil ik graag mijn geld terug gestort krijgen. Aangifte hoort Wehkamp te doen dus u bent aan zet, want dit is echt ronduit schandalig hoe u als webshop zijnde, met klanten omgaat en ik wil mijn geld terug, want deze kwestie speelt nu al ruim 2 maanden!

Update 2de klacht: Mijn tweede klacht zou Wehkamp op 4 januari in behandeling nemen stond hier op Klacht.nl. Echter is het inmiddels 13 januari, oftewel 9 dagen zijn verstreken en ik heb NIETS van Wehkamp vernomen! Dit zaakje stinkt en Wehkamp is is wederom zelf nalatig en verzuimd wéér om actie te ondernemen en blijft een passieve houding aannemen. Ik hoop dat er nu wel wat mee wordt gedaan en hopen dat driemaal scheepsrecht is, maar ik ben bang dat ik naar mijn 229 euro kan fluiten…

Update 3de klacht: Wehkamp claimt hier op Klacht.nl dat ze het opgelost hebben, maar ik heb geen reactie meer gekregen op mijn laatste mail. Hiervan heb ik screenshots gemaakt en kan dit ook aantonen dat Wehkamp gewoon niet meer reageert, dus graag zsm een oplossing dmv mijn geld terug storten, want dit zijn gewoon malafide praktijken en is ronduit gewoon diefstal: geen artikel geleverd gekregen maar wél het geld van de consument incasseren en niet terugstorten

Update 4de klacht: Ik heb gedaan wat Wehkamp voorstelde en gebeld naar het nr maar men zegt dat ze verder niets kunnen doen. Is het dan zo moeilijk als Wehkamp zijnde, om mijn geld dat ik vooraf heb betaald terug te storten?

Als ik gewoon mijn zuurverdiende geld terug krijg gestort na dik 4 maanden!

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Wehkamp

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 09 maart 2020 om 17:42 geantwoord

Goedemiddag,

Wij begrijpen dat dit een nare situatie is. Echter kunnen wij dit niet verder in behandeling nemen; het eerder geboden advies blijft hetzelfde. Je kan voor deze situatie aangifte doen, wij kunnen je geen andere oplossing aanbieden.

Wij sluiten hierbij deze klacht af.

Webcareteam Wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door Leroy3112