Klacht: Terugbetaling vliegtickets

Vliegwinkelslachtoffer op 21 september 2021 over Vliegwinkel.nl in de categorie Online Vliegtickets

Een half jaar geleden hebben we 3 vliegtickets gekocht via vliegwinkel.nl voor een vlucht naar Tromso Noorwegen. Deze vlucht met tussenstop zou ongeveer 5-6 uur in beslag nemen. De originele vertrekdatum was zaterdag 4 sept en de retourvlucht op zaterdag 11 sept.

3 weken voor vertrek wordt er door vliegwinkel een vluchtschema wijziging doorgegeven. Vertrek op vrijdagmorgen 3 sept met 2x overstappen en de terugvlucht op zondagavond 12 sept en thuiskomst op maandagmorgen 13 sept met 2x overstappen. Hierbij zouden we zondagnacht op een stoeltje in de vertrekhal moeten overnachten omdat er geland werd op Stockholm rond middernacht op zondag en dan om 8.00 in de ochtend weer richting Amsterdam…..

Het is werkelijk ongelofelijk dat dit schaamteloos wordt doorgegeven door vliegwinkel zonder voor vragen bereikbaar te zijn.

Vanwege deze wijziging hebben we extra hotelovernachtingen, autohuur en boothuur moeten boeken. Verder hebben we op vrijdag verlof moeten nemen op ons werk.

Vliegwinkel is hierbij volledig onbereikbaar voor vragen en/of opmerkingen. Alleen een geautomatiseerde bot staat je te woord met standaard antwoorden.

Helaas bleef het hier niet bij. In de aanloop naar de vertrekdatum is de vlucht nog een aantal keer gewijzigd zodat we op een gegeven moment niet meer wisten wanneer en en hoe we zouden vliegen.

Navraag bij de vliegmaatschappij leerde dat SAS niet verantwoordelijk was en dat we met onze klachten bij vliegwinkel terecht moesten terwijl vliegwinkel.nl onbereikbaar is.

Uiteindelijk kregen we de dag voor vertrek een bevestiging via de FB messenger dat de werkelijke vertrekdatum toch echt vrijdagmorgen zou zijn. Afijn wij staan vrijdagmorgen bepakt met zware koffers etc bij de vertrekbalie van SAS die ons melde dat er geen vliegtickets waren. Afijn daar sta je dan met al je koffers en een onbereikbaar vliegwinkel.nl. Omdat we het toen helemaal beu waren hebben we ter plaatse bij SAS alsnog een vliegticket gekocht voor de vlucht op die ochtend.
In mijn mail die ik checkte op de luichthaven vond ik weer een vluchtwijziging en melding dat onze vlucht nu weer op zaterdag was. Werkelijk ongelofelijk wat wij als pingpong balletje heen en weer gekaatst zijn tussen alle vluchtwijzingen en tijden en op hoge kosten gejaagd zijn.
Bij thuiskomst hebben wij ons geld van de vliegtickets terug geeist maar vliegwinkel verschuild zich weer achter dat SAS eerst de tickets moet terugbetalen….. en dat terwijl wij bij SAS de tickets opnieuw hebben moeten kopen.

Vliegwinkel ontrekt zich nu al geruime tijd aan zijn verantwoordelijkheden en is wat ons betreft ons aanspreekpunt en degene die verantwoordelijk is voor een spoedige terugbetaling. Alle extra gemaakte kosten heb ik nog buiten beschouwing gehouden.

Terugbetaling van onze vliegtickets

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vliegwinkel.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vliegwinkel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Vliegwinkelslachtoffer