Klacht: Terug sturen van een artikel

op 03 mei 2016 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik had een blouse besteld die ik wil terug sturen maar weet niet hoe.
Er staat niets vermeld over terug zenden.
Hoe moet ik dit doen

Niet tevreden

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Light in the box over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 03 mei 2016 om 08:39 geantwoord

Geachte mevrouw Boers,
Hier volgt ons Retour- en Annuleringsbeleid
Annuleringsbeleid
Al onze producten worden op maat gemaakt nadat de betaling is bevestigd, in geval van annulering dient u wellicht een vergoeding te betalen. Kijkt u hieronder voor meer informatie
Voor niet-gepersonaliseerde producten:
Bestellingen die voor verzending worden geannuleerd komen in aanmerking voor een volledige terugbetaling.
Voor gepersonaliseerde producten:
- Bestellingen geannuleerd binnen 24 uur na betaling komen in aanmerking voor volledige terugbetaling.
- Bestellingen geannuleerd binnen 24 tot 72 uur na de betalingsbevestiging komen in aanmerking voor een gedeeltelijke terugbetaling bestaande uit de volledige verzendkosten en 50% van de product prijs.
- Bestellingen geannuleerd meer dan 72 uur na de betalingsbevestiging komen in aanmerking voor een gedeeltelijke terugbetaling bestaande uit de volledige verzendkosten.
- Zodra uw bestelling is verzonden kan deze niet meer geannuleerd worden.
Als u uw bestelling wilt annuleren, klik dan hier.
• Wanneer u een email ontvangt getiteld \"Betalingsbevestiging voor Bestelling #_______ bij LightInTheBox.com\", is uw betaling bevestigd.
Inruilbeleid
Verzonden artikelen kunnen alleen worden ingeruild als er kwaliteitsproblemen zijn, zoals artikelen die beschadigd aankomen, of als u een verkeerd artikel ontvangen hebt. Inruilingen moeten binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling door ons worden ontvangen.
Retourbeleid
We willen dat u een geweldige winkelervaring bij ons hebt, dus mocht u niet 100% tevreden zijn met uw aankoop, dan kunt u uw producten GRATIS en EENVOUDIG terugsturen! U kunt de (meeste) producten retourneren tegen een volledige terugbetaling van de productprijs. Alle geretourneerde of ingeruilde artikelen dienen zich in originele staat te bevinden - zonder afdrukken, opgeschreven teksten, schade of wijzigingen.
Defecte, Beschadigde of Verkeerd Verzonden Artikelen
Defecte, Beschadigde of Verkeerd Verzonden Artikelen komen in aanmerking voor een volledige terugbetaling. Wees tijdens de aanvraag van uw retournering bereid om de klantendienst te voorzien van foto's waarop duidelijk het probleem met het product te zien is. Indien u meent dat uw artikelen zijn beschadigd tijdens de verzending, dan heeft de klantendienst foto's nodig van de beschadigde verpakking, evenals 'Proof of Damage' documentatie van de koerier om uw retournering te verwerken. LightInTheBox is niet verantwoordelijk voor vermiste pakketten en beschadigde producten door fouten van de koerier. Echter, we zijn bereid u te assisteren bij de claimaanvraag met de koerier. Houd alle artikelen in de originele verpakking totdat de claim is opgelost.
Bestelling te laat
Als uw bestelling niet kan worden verzonden op de oorspronkelijk aangegeven tijd, zal de Klantenservice u de mogelijkheid bieden om het artikel te houden of de bestelling te annuleren. Klanten wiens artikelen minder dan 10 dagen te laat zijn hebben de optie van een volledige restitutie en annulering, of een 30% vergoeding op levering van het artikel. Klanten wiens artikelen meer dan 10 dagen te laat zijn hebben de mogelijkheid te kiezen voor een volledige restitutie, of het houden van het product zonder kosten, behalve verzendkosten.
Retourproces
1) Neem contact op met de Klantenservice binnen 30 dagen na verzending van uw bestelling. Sluit een toelichting met foto's bij inclusief de reden voor de terugkeer. Retourneringen zullen niet worden aanvaard zonder voorafgaande toestemming van de Klantenservice.

Hoe kan ik contact met lightinthebox opnemen?

2) Zodra onze Klantenservice uw verzoek heeft goedgekeurd, verzend het artikel en het ingevulde Product Retour Formulier dan zo snel mogelijk terug naar ons.
3) Zodra wij het product en het formulier hebben ontvangen, zal uw retournering worden verwerkt binnen 3 tot 5 werkdagen. Zodra uw retournering bevestigd en gecontroleerd is, duurt het maximaal twee facturering cyclussen voor de terugbetaling wordt bijgeschreven op uw rekening. Artikelen die worden geretourneerd in onacceptabele staat, zullen niet worden verwerkt als retournering en direct aan u terug worden verzonden.
Gepersonaliseerde artikelen kunnen niet worden geretourneerd
De geretourneerde producten dienen binnen dertig dagen na ontvangst van uw bestelling bij ons ontvangen zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door boera@caiway.nl