Klacht: Terug krijgen borg

op 22 augustus 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Per 2 juli hebben wij ons contract met Oxxio niet verlengd en zijn overgestapt naar een andere energieleverancier. In de leveringsvoorwaarden van Oxxio(artikel 13.1) staat dat de waarborgsom uiterlijk 6 weken na de eindfactuur terugbetaald dient de worden.
Volgens Oxxio klopt de voorwaarde niet(moet dat dan niet doorgegeven en aangepast worden) en houden ze een termijn aan van 10 weken !
Ik wil graag op de gestelde termijn van 6 weken betaald worden en geen 10 weken.

Gewenste Oplossing:

Toezegging dat morgen mijn borg terugbetaald wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 augustus 2016 om 09:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Pottjewijd,

Hartelijk bedank voor het kenbaar maken van je onvrede. Ik begrijp volkomen dat je zo snel mogelijk over de eerder door jou betaalde waarborgsom wilt beschikken. De zes weken is in jouw geval helaas niet haalbaar gebleken, het is echter juist dat dit maximaal 10 weken is.

Inmiddels staat het bedrag klaar om uitgekeerd te worden. Morgen gaat dat niet lukken, dat gaat immers niet handmatig maar automatisch. De overboekdatum staat nu op de eerste week van september, uiteraard wel met rente.

Ik hoop dat ik je zo voldoende op de hoogte hebt gebracht.

Met vriendelijke groet,

Adriaan, Oxxio

Alle klachten die gemeld zijn door Marijke Pottjewijd
x