Klacht: Ten onrechte Proces-verbaal 151117-0757-09757 gekregen

op 29 december 2017 over HTM in de categorie Openbaar Vervoer

Ten onrechte Proces-verbaal gekregen. Ik dacht dat ik had ingecheckt, had piepsignaal gehoord, maar er viel geld uit mijn portemonnee en dus niet op display gekeken. Er was een getuige bij die zag dat ik mijn Ov-kaart aanbood en ik maak gebruik van een zogenaamde Mobility Mixx Ov-kaart van mijn werk, oftewel niet inchecken levert mij geen voordeel op. De verbalisant schonk aan dit alles geen aandacht en schreef zonder pardon een Proces-verbaal uit. Ik was nota bene nog blijven zitten voor de controle, terwijl ik de volgende halte moest uitstappen, mocht dus ook niet van de verbalisant. De volgende halte lieten zijn collega’s me wel uitstappen om daar het Proces-verbaal af te ronden, anders had ik niet voor mezelf ingestaan.
Hierop een bezwaar geschreven, welke niet als gegrond werd gegeven. Hierna nog tweemaal gereageerd naar de HTM, antwoorden blijven dezelfde, er zijn geen gronden om het bezwaar te annuleren. Er wordt niet duidelijk op alle punten ingegaan. Tevens is er in de hele procedure ook nog een fout gemaakt, er is mij geen zogenaamde controlekaart aangeboden ter waarde van 40 euro. Je moet voordat jouw bezwaar in behandeling wordt genomen de boete van 55 euro ook eerst betalen. De HTM heeft ook nog een coulanceregeling, maar daar kwam ik ook niet voor in aanmerking, omdat ik op saldo reis en geen abonnement op mijn kaart heb. Heel zwart-wit gezien allemaal door de HTM.

Als de HTM erkent dat Proces-verbaal 151117-0757-09757 ten onrechte is gemaakt of als de HTM alsnog de coulance regeling toepast en mijn 55 euro terugstort

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HTM

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HTM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ruud Voorduin