Klacht: Ten onrechte geld via incasso van rekening gehaald. Na vele beloftes nog niet terug ontvangen.

Achterberg op 05 juli 2014 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 18 juli 2014
Reactie van het bedrijf:

Geachte mevrouw Achterberg, Bedankt voor het melden van uw klacht. Het spijt ons te vernemen dat uw ouders nog een bedrag van ons tegoed hebben. Uit onze gegevens blijkt dat het bedrag van 37 euro reeds op 20 juni 2014...

Bedrijf Telegraaf
Status Opgelost
Datum 5 juli 2014

Een klant heeft herhaaldelijk geprobeerd om onterecht geïnd abonnementsgeld van de Telegraaf terug te krijgen, dat van de rekening van zijn overleden ouders was afgeschreven. Ondanks meerdere beloftes van de klantenservice om het resterende bedrag van € 37,00 terug te storten, heeft hij tot op heden geen oplossing ontvangen en is er geen contact opgenomen door de financiële administratie.

Mijn Klacht:

Van de rekening van mijn ouders is 5 x maandabonnementsgeld a € 18,50 geïnd. De eerste keer op 30 juli 2013. Dit bleek om een abonnement te gaan van een inmiddels overleden persoon uit Amsterdam. 1 x heb ik het via een terugboeking van de bank kunnen terughalen. Na vele malen telefonisch contact met de Telegraaf is er daarna op 25 november 2013 € 37,00 teruggestort naar mijn ouders. Na nog meer telefoontjes van mijn kant lukt het niet om de overige € 37,00 teruggestort te krijgen. De medewerkers beloven steeds een betaalopdracht te laten uitvoeren door de financiële administratie maar er gebeurt niets. Eind mei is mij toegezegd dat de financiële administratie contact met mij zou opnemen, telefonisch of per mail. Dit is tot op heden niet gebeurd. Deze situatie heeft mij heel veel tijd, energie, telefoonkosten en vooral frustratie opgeleverd. Ik wil niet nogmaals telefonisch in contact treden. Ik kom niet verder en loop bij iedere medewerker die ik aan de telefoon krijg tegen een muur.

Gewenste Oplossing:

Er moet zo snel mogelijk € 37,00 worden teruggestort naar de rekening van mijn ouders en wil ik dat er een excuus gemaakt wordt voor de nalatigheid hierin. Tevens is een vergoeding van de gemaakte telefoonkosten en tijd die ik erin heb gestopt wel rechtvaardig. Hoewel ik niet kan berekenen hoeveel dat is, lijkt € 50,00 mij een redelijk bedrag.Een fout kan gemaakt worden maar kom je belofte na en herstel zo spoedig mogelijk de gemaakte fout.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 18 juli 2014 om 12:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Achterberg,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Het spijt ons te vernemen dat uw ouders nog een bedrag van ons tegoed hebben.

Uit onze gegevens blijkt dat het bedrag van 37 euro reeds op 20 juni 2014 aan uw ouders is teruggestort.

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw vraag/klacht.

U geeft in uw klacht aan dat u de gemaakte telefoonkosten vergoed wilt hebben.

Daar wij bewust hebben gekozen voor een telefoonnummer waarmee tegen lokaal tarief contact opgenomen kan worden, vergoeden wij de telefoonkosten niet.

Omdat wij de situatie uiteraard betreuren, zullen wij uw ouders een attentie toesturen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dit graag van u.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
De Telegraaf

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM