Klacht: Telkens te vroeg vertrekken

op 01 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Regelmatig maak ik mee dat lijn 91 van 07.39u vanaf het centrum van papendrecht te vroeg vertrekt. Ik woon 5 minuten van die halte vandaan en vertrek meestal 7 tot 10 minuten eerder. Vandaag was ik om 7.36 op steenworp van de bushalte en zie ik zo de bus wegrijden. Ik nog zwaaien, maar de buschauffeur rijdt gewoon weg!

Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt en hierdoor al meerdere keren te laat op mijn werk gekomen. Als een bis aangeeft dat hij 7.39u vertrek zou hij netjes tot die tijd moeten wachten en geen 3 a 4 minuten eerder vertrekken!

Ik ben hier niet tevreden over.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste M Koenders, Wat vervelend dat de bus steeds te vroeg vertrekt. Wat is je eindhalte? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht M koenders

2 maanden geleden - Het gaat om bus 91 richting zuidplein. Ik zelf stap over op de sportlaan om naar kralingse zoom te reizen.

Arriva

Heeft op 01 augustus 2017 om 08:12 geantwoord

Beste M Koenders,

Dank je wel voor je aanvulling.

Ik stuur je klacht door naar de teammanagers van deze buslijn, zodat zij dit met de chauffeurs kunnen bespreken.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaringen met lijn 91. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2vdW5aL.

^WB
Arriva Webcareteam

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste M Koenders, We hebben de klacht inmiddels uitgezocht en alle tijden via het logsysteem erbij genomen. De conclusie is als volgt: We hebben de klacht voor afgelopen 4 dagen onderzocht. 27 juli 07:37,04 28 juli 07:39,04 31 juli 07:37,08 1 aug 07:36,30 Conclusie is dat de bus inderdaad structureel iets te vroeg voorbij deze halte rijd maar wel binnen de marge (3 minuten voor en 3 minuten na de tijd). De dag van de klacht gaat het om 2,5 minuten. Ook is de zomerregeling van kracht en is er dus weinig ophoud en drukte op de wegen. De tijden zijn ook bij benadering op de tussenhaltes en adviseren om 5 minuten eerder aanwezig te zijn om dit te voorkomen in de toekomst. Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door M koenders