Klacht: Teleurstelling na een goede eerste indruk

op 06 april 2013 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Ik heb een Samsung Galaxy S3 MINI bij Belsimpel.nl twee weken geleden zonder abonnement gekocht. Ik heb hem binnen 15 uur in huis gekregen. Telefoon zag er goed uit. Ik mocht concluderen dat een goede koop was. Bij verder gebruik van de telefoon binnen 2/3 dagen valt er op dat bij vegen over een scherm die een Samsung widget bevat het toestel vaak bevriest. Ik had maar twee van de widgets op die standard door Samsung ingesteld zijn. Ik heb hem na 3 dagen teruggestuurd om het te ruilen.Ik heb opzettelijk meerdere widgets opgezet zodat het probleem gelijk duidelijk voor Belsimpel wordt . Ik kreeg een mail dat het toestel onderzocht wordt en als ik niets verder hoor dan kan ik vanuit gaan dat alles goed is. Ik kreeg dezelfde avond nog een nieuwe ordernummer voor een andere toestel. Ik heb volgende ochtend zelf contact opgenomen met klantenservice om te vragen wanneer het verstuurd wordt omdat ik niet met het nieuwe ordernummer kon inloggen. Toen werd mij gezegd dat ik een hele nieuwe toestel krijg op het plastic achterkantje na want daar zijn waarschijnlijk wat krasjes op gekomen. Stond niet precies in het systeem!!! Ik heb het toestel met uiterste zorg behandeld in de drie dagen. De plastik is erg zwak. Dat is volgens de Consumentenbond de grootste minpunt van dit toestel. Dat weet de klant meestal niet! Ik kan bijna zeggen het is niet mijn schuld dat de plastic niet deugd. Maar het leek mij toch een redelijke oplossing en ik heb het gelijk geaccepteerd. Bij aanzetten van het nieuwe toestel bleek dat het probleem iets minder is maar niet helemaal weg. Dit toestel stottert bij deze widgets ook maar bevriest niet. En bij scrollen naar beneden stottert de scherm ook.Bovendien is het geluid niet zo goed en ik kan vaak niet goed horen als ik met iemand aan de telefoon praat. Maar omdat ik al dat gedoe met retourneren niet nog een keer wil heb ik besloten om toch het te houden. Ik heb laatste dagen nog gebeld met Belsimpel om een grote Galaxy S 3 voor mijn man te bestellen en vroeg ook of ik mijn mini model ook eventueel binnen 31 dagen zou kunnen ruilen voor een grote Galaxy als die van mijn man toch betere toestel blijkt te zijn. Toen kreeg ik te horen dat mijn toestel als beschadigd aangemerkt is en ruilen of geld terug niet mogelijk zou zijn. Ik ben hiermee zeker niet blij mee. Ook gezien dat het toestel al 1 keer geruild is. Kan het echt zo zijn dat voor een paar onzichtbare krasjes op een achterkant de klant zijn bedenktijd en recht op geld terug of ruilen verliest? Een achterkant die voor 14,50 euro te bestellen en te vervangen is?? Een toestel van een paar honderd euro! Waarom kan het toestel in ene situatie wel ruilbaar zijn en als ongebruikt gezien worden op achterkantje na terwijl bij vraag om geld terug het toestel als beschadigd wordt gezien? Mijn vraag is als ik het plastic achterkantje zelf zou vervangen met een nieuwe originele Samsung onderdeel en er geen andere beschadigingen te vinden zijn kan ik mijn geld alsnog eventueel terugkrijgen of het voor een andere model wisselen? Ik heb natuurlijk de bestelling van de telefoon voor mijn man niet verder door laten gaan. En ik ga niet verder in zee met jullie voordat ik een eerlijke en duidelijke antwoord heb gekregen. Ook wil ik graag weten waarom bieden jullie deze oplossing zelf niet aan de klanten als het zo voor de hand liggend is zoals te zien bij het ruilen voor dezelfde model? Waarom weet jullie klantenservice zo weinig over dit probleem en waarom wordt het allemaal niet tijdig aan de klant communiceert zoals jullie eigen interne procedure dat aangeeft?

Een toezegging dat wisselen van plastic achterkantje voor mijn rekening mij weer in de positie stelt om te kunnen beslissen wat ik verder met dit toestel wil... binnen de 31 dagen na aankoop. Mits toestel voor de rest volledig compleet en onbeschadigd. En dat Belsimpel deze oplossing zelf aan klanten in soortgelijke situaties voorstelt. Dat zegt heel veel over de integriteit van dit bedrijf.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar belsimpel.nl over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 08 april 2013 om 11:08 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben uw toestel retour ontvangen en grondig onderzocht. Tijdens deze controle bleek dat het toestel na behoren functioneert. Echter stonden op het toestel zeven tabbladen met widgets, dit is dan ook de reden dat het toestel minder goed reageert.

Echter hebben wij u uit coulance een nieuw toestel toegezonden met de oude backcover omdat deze beschadigd is. Omdat deze achterkant beschadigd is, is het niet mogelijk om uw toestel te retourneren en af te zien van de koop.

Customer Support
Belsimpel.nl

Reactie van de melder van de klacht S.Z.

7 jaren geleden - Dat is geen oplossing maar ontkenning van een probleem dat eigenlijk vrij makkelijk op te lossen is. We hebben al andere bedrijf gevonden die niet zo moeilijk over doet en geen klachten over ´beschadigingen´ te lezen zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door S.Z.