Klacht: Teleurstellende vakantie

op 17 juli 2012 over Arke in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

2 Juli zijn wij teruggekomen van een 15 daagse vakantie naar Marsa Alam. In Januari toen wij wilde gaan boeken voor Marsa Alam was dit met een speciale reden.Wij wilden al jaren een excursie maken naar de Abu Simbel tempel en dit was gezien de ligging i.p.v. Sharm el Sjeikh ,waar wij al een paar keer geweest waren dichterbij. Wij hebben het personeel van reisburo Arke gevraagd of hier inderdaad excursies naar toe gingen en de medewerksters zeiden dat dit kon. Op internet hadden wij ons al een beetje georienteerd i.v.m. Marsa Alam en het hotel(vakantiereiswijzer).Uit verhalen van mensen die in het Brayka Bay Reef Resort geweest waren kwam naar voren dat er buiten het hotel behalve zand niets te beleven viel en je heel erg van rust moest houden en snorkelen en duiken.
Daar wij dolgraag naar Abu Simbel tempel wilde hebben wij dat er verder niets te beleven viel op de koop toe genomen.
Deze 2 daagse excursie was alleen te doern op een zondag en maandagen bij het informatieuurtje van de reisleiding hebben wij direct hiervoor geboekt omdat de datum 24 en 25/6 de enigste kans voor ons was.
Zaterdam 23/6 kregen wij een fax onder onze deur van de kamer geschoven dat de excursie helaas niet door ging omdat ze rellen verwachtern i.v.m. de verkiezingen.Deze reden vonden wij weer een goed excuus voor de reisleiding om zich in te dekken, want volgens ons was de reden gewoon dat er geen animo voor was dit bleek al nadat wij de donderdag ervoor hierover iets gevraagd hadden en toen waren er buiten ons geen andere reserveringen.
Darr we toch iets wilde zien boekten wij een andere excursie naar Abu Dabbab dit was een halve dag snorkelen waar je zeeschildpadden kon zien.Ook deze excursie ging niet door wegens gebrek aan animo.
In de welkomstenvelop die wij kregen stond als we naar de informatiebijeenkomst kwamen we handige tips kregen over waar de leuke terrasjes en sfeervolle straatjes en winkeltjes zich bevonden.
Nu dit werd zeer moeilijk, want buiten was er totaal niets alleen een grote zandbak en een paar meter verder hotels in aanbouw. De enigste behoorlijke winkels die wij gezien hebben was op de luchthaven op weg terug naar huis.
De paar winkels in de hotel lobby wisten hun prijzen en buiten op het terrein van het hotel was er nog een winkelcentrum nou ja winkelcentrum 4 winkeltjes en daar binnen lag dik de stof op de glasplaatjes en de kleding was uit het jaar nul en heel erg verkleurd.
De kamers van het hotel vond ik geen 5 sterren vergelekn bij wat wij gewend waren in Sharm el Sjeikh het eten hier was wel oke alleen waren er in dit hotel wel opmerkelijk veel mensen die last hadden van Diaree incluis mijzelf en dit had ik na 5 keer Egypte nog nooit gehad omdat wij altijd goed opletten wat we eten.
Ook stond in de reisbrochure vermeld dat er midgetgolf gespeeld kon worden, maar wij hebben geen baan gezien.
De avondanimatie werd alleen gedaan in het Italiaans dus dit was ook niets.
Toen wij de reisleiding hierover aanspraken vertelde Lana Geesthuysen dat de italianen trouwe klanten waren in dit hotel en dus werd er geen andere taal gesproken terwijl er in dit hotel ook veel duitsers en oosteuropeanen9veel Tsjechen) zaten dus engels had ook voor de andere gasten wel zo vriendelijk geweest.
Wij hebben al met al voor onze centen waar iedereen hard voor moet werken geen leuke vakantie gehad.Het was zeer teleurstellend en als er thuis misschien iets beter geinformeerd werd voor de klanten over hoe en wat er wel en niet te doen is dan hadden wij als we zeker hadden geweten dat er niet naar Abu Simbel tempel gegaan werd nooit maar ook NOOIT voor Marsa Alam gekozen.
Wij hebben nu 15 dagen verveeld op een strandbedje gelegen mijn man heeft een paar keer gesnorkeld, maar iedere dag blijft het koraal ook zo hetzelfde geen winkeltjes gekeken lekker een stuk gewandeld of een terrasje gepikt en dur zaten we tot overmaat van ramp al om 9uur op de kamer.
Mijn man fotografeerd graag ,maar had zijn camera nu net zo goed thuis kunnen laten al met al was deze vakantie voor ons een groot drama.

Gewenste Oplossing:

Een stukje compensatie zou wel juist zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arke in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arke een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arke

Heeft op 19 juli 2012 om 10:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben op 19 juli telefonisch contact opgenomen met de klant. Arke, Afdeling Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Gizmo 55