Klacht: Tele2 blokkeerd stieken Poort 5060

op 05 juli 2012 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Tele 2 heeft poort 5060 in hun modem geblokkeerd. Hierdoor kun je deze niet gebruiken voor VOIP via b.v. Budgetphone.
Op de site van Tele 2 wordt hierover niets vermeld.
Als je een “eigen”modem wilt gebruiken heb je een inlog en wachtwoord nodig. Tele 2 wil deze niet vrijgeven tenzij je extra gaat betalen. Je eigen modem maakt wel contact met de DSL server maar aanmelden gaat niet.

Ik ben van mening dat Tele 2 mijn recht op vrije (internet) toegang belemmerd en ik vraag me af of zij dit juridisch wel mogen.

-A, Tele 2 geeft de inloggegevens vrij of,
-B, Tele 2 past de software in hun modem aan of
-C, Tele 2 ontbindt het contract en Tele 2 informeerd de klant beter voordat deze aan een contract vast zit.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 06 juli 2012 om 14:44 geantwoord

Vervelend dat er onduidelijkheid is over de poorten van het modem en het aansluiten van een eigen modem. Volgens onze gegevens heeft de klant hierover 1 brief gestuurd naar de klantenservice. De klant is naar aanleiding van deze brief helaas niet bereikt. Voor tips m.b.t. de poorten en de aansluitsituatie kan de klant ook terecht op ons forum. Op het Tele2 Forum zijn forumleden en medewerkers actief die ondersteuning kunnen bieden hierbij: https://forum.tele2.nl/

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tele2 beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door budget999