Klacht: Telaat komen van de bus 71 (Friesland

op 04 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het is nu een aantal keren voorgekomen dat de bus 71 van Harlingen station (of afsluitdijk) naar Leeuwarden station 15 minuten te laat komt. Op het bord bij de bushalte en tevens op de app 9292 staat dat bus 71 om 13:44u aan moet komen bij de bushalte ‘hervormde kerk’ in Minnertsga (Friesland) maar het is nu elke dag zo dat de bus pas op zijn vroegst 13:58u aan komt bij de bushalte waardoor ik mijn volgende overstap in Leeuwarden niet meer haal. Omdat het vakantieperiode is, gaat de bus ook maar 1x in het uur dus deze zou gewoon op tijd moeten komen.

Ik begrijp dat een bus soms een aantal minuten vertraging kan hebben, maar geen 10 minuten en ook niet elke dag. Het zou gijn zijn dat de bus 71 weer op de goeie tijden gaat rijden zoals aangegeven staat.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 04 augustus 2017 om 14:31 geantwoord

Beste Lysanne99,

Jammer om te lezen dat je al een aantal keren hebt ervaren dat lijn 71 richting Leeuwarden met vertraging rijdt. Begrijpelijk dat je daar van baalt, helemaal omdat je een overstap in Leeuwarden dan niet meer haalt. In het volgsysteem van de bus zie ik dat de bus vandaag met 4 minuten vertraging vanaf halte Hervormde Kerk is vertrokken. De oorzaak van de vertraging kan ik helaas niet ontdekken. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de regio zodat er op de punctualiteit van lijn 71 gelet kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd!

^MR
Webcareteam Arriva