Klacht: Tekortkoming in de nakoming (art 3:74 BW)

op 17 september 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

17 Juni 2017 heb wij een nieuw sim-only abonnement bij Simpel afgesloten. Binnen 3 dagen simkaart in de bus, Top! Maar de snelle service en de klantvriendelijkheid van de helpdesk duurde niet lang.

19 juli zou de sim only abonnement ingaan vanwege het feit dat wij nummerbehoud hebben aangevraagd. Echter is de nummerportering niet volgens de juiste wijze verlopen klaarblijkelijk.

De helpdesk gebeld en kreeg het volgende (mijn inziens) voorgeprogrammeerde verhaal: ”Erg vervelend, wij snappen het dat het vervelend is om niet te kunnen bellen, maar het probleem ligt bij de technische dienst, dus wij kunnen er niks aan doen.” Technische dienst is niet telefonisch bereikbaar en een teamleider krijg ik ook niet aan het woord. Er werd door een ene Jasper van de afdeling nummerbehoud beloofd dat het binnen 1 week opgelost zou worden. Na 1 week nog steeds geen oplossing. Dus heb ik opnieuw op vrijdag 1-9-2017 gebeld ( anderhalve maand nadat de abonnement in zou gaan!!). Opnieuw krijg ik hetzelfde riedeltje, dat het nog steeds bij de technische dienst ligt maar dat ze de melding opnieuw zullen sturen. Ik vroeg of dit nog binnen 24u geregeld kon worden en dit werd ontkent. Ik gaf netjes aan dat ik Simpel in gebreken stel dat ik na 6 weken van de oorspronkelijke aansluiting en bijna 3 maanden na de bestelling nog steeds mijn bundel niet kan gebruiken terwijl ik er wel voor betaal! Ik gaf aan dat ik het contract wil verbreken vanwege het feit dat ze hun afspraken niet hebben kunnen nakomen. De medewerker (welke zijn naam niet wilde vertellen) zei dat dit mogelijk was en dat het geregeld zou worden en dat de afdeling voor de compensaties ook ingelicht zou worden. Ik zou een bevestiging van de teniet stelling van het contract via mail krijgen.

Echter viel de verbinding aan de kant van Simpel weg. Ik heb terug gebeld maar natuurlijk krijg ik nu een andere medewerker aan de telefoon. Ik heb opnieuw mijn verhaal verteld, maar nu geeft deze jonge dame ,die ook niet haar naam wilde vermelden, aan dat ze mijn wensen van de annulering en compensatie wel in de notities ziet staan maar dat ze niet zijn bevestigd. En dit ook niet mogelijk is omdat wij niet voor 2 weken na bestelling het contract hebben geannuleerd!

Dit is toch om er gek van te worden! Ik had blijkbaar voor 1 juli 2017 mijn abonnement moeten annuleren terwijl deze op 19 juli in zou gaan.

Op grond van art 3:74 BW is het namelijk zo dat wanneer er namelijk een verbintenis wordt gesloten, bijvoorbeeld een overeenkomst of contract, gaat je er vanuit dat de schuldenaar zijn prestatie levert en dus zijn verplichtingen nakomt. Als dit echter niet het geval is, de schuldenaar komt in zijn geheel niet na, komt niet tijdig na of komt niet juist na, dan heeft de schuldeiser bepaalde rechten. In dit geval is er sprake van niet juist en niet tijdige nakoming. Terwijl er van mijn kant wel volledig juist is nagekomen (Er is betaald).

Gewenste oplossing is dan ook:

- Annuleren van het abonnement
- Volledig terugbetalen van de aansluitkosten en abonnementskosten
- Compensatie voor gedurende 6 weken niet gebruik kunnen maken van telefoon/internet.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 19 september 2017 om 16:54 geantwoord

Geachte I.Sylejmani,

Erg vervelend te moeten lezen dat er problemen zijn geweest met het abonnement bij Simpel en u niet gebruik heeft kunnen maken van de diensten.

Inmiddels heb ik nagelezen dat u contact heeft gehad met de klantenservice en ik hoop dan ook dat alles nu naar tevredenheid is opgelost voor u.

Leon
Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door I.Sylejmani