Klacht: ‘Te’grote’ valies

op 26 september 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Op 25 september nam ik om 16u een vlucht van Rome naar Brussel. Ik reis reeds enkele jaren met Ryanair en heb hier nooit problemen mee gehad. Alles verliet vlot, maar bij het boarden merkte ik op dat enkele mensen een extra toeslag moesten betalen. Ze leken allemaal erg verbaasd. Tegen mij werd ook gezegd dat mij valies te groot was. Ik heb reeds meerdere malen met Ryanair gereisd en gebruikt altijd dezelfde valies. Mijn valies voldeed altijd aan de afmetingen. Ook in de heenvlucht naar Rome en bij de douanecontrole was er geen probleem. Ik begreep niet waarom ik toeslag moest betalen en zei ook dat mijn valies reeds altijd al aan de afmetingen voldeed. Het personeel was erg onbeleefd en gaf mij geen uitleg, maar zei dat ik 50 euro toeslag moest betalen. Ik was razend, dit was compleet onterecht! Zo werden er verschillende mensen uitgehaald… Eenmaal thuis heb ik onmiddellijk mijn valies opnieuw afgemeten en hij voldeed wel degelijk aan de afmetingen… Ik vind het schandalig dat ik 50 euro heb moeten betalen terwijl mijn valies wel de correcte afmetingen had.

Ik verwacht dat dit wordt terugbetaald. Het is niet logisch dat mijn valies al meerdere jaren ok is volgens de afmetingen en ook in de heenvlucht en dat hij plots in terugvlucht te groot is. Dit kan gewoon niet. Ik heb echt het gevoel dat ik opgelicht ben.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sophie02