Mijn Klacht:
Er moet mij iets van het hart. Mijn opa is +/- rond 1930 op Texel voor Albert Heijn het negende filiaal begonnen,later was mijn vader hier filiaalhouder. Door verandering van eisen die aan een bedrijfsleider werden gesteld heeft mijn vader nog vele jaren in filiaal Julianaplein in Den Helder gewerkt o.a als magazijnchef. Al met al zo’n 75 jaar de naam Pieterse binnen AH. Nu is eind augustus mijn vader overleden en op 1 september gecremeerd. Buiten een brief over de pensioen uitkering, niets van de firma Albert Heijn. Vroeger werd er contact opgenomen en kwam er iemand langs hetzij op begrafenis of later thuis om te condoleren. Iemand met bijna 50 dienstjaren en waarbij het gehele huishouden in het teken stond van AH vind ik het nogal magertjes van de heren directie. Nog iets. Altijd krijgt personeel maar ook de gepensioneerden een kerstpakket. Dit was tot vorig jaar een cadeaubon die te besteden was in een filiaal van AH. Dit jaar niets. Ik snap best dat AH nu zo groot is dat men daar niet aan deze twee dingen meer iets doet. Maar zeg dan vanaf een bepaalde datum dat een ieder die tot die datum in dienst is of was gaan we nog af op begrafenissen en tot die tijd krijgt men net als de rest van het personeel een kerstpakket. Dit aantal zal in de loop der jaren alleen maar minder worden en op een gegeven moment stoppen,en voor een bedrijf met zulke winsten en overnames moet dit niet teveel kosten.
Zelf heb ik een winkel maar zo ga je niet met medewerkers om,vind het zo gek niet dat personeel denkt dat je een nummer bent. Zelf kan het mij geen bal schelen hoe AH er over denkt en mijn moeder ook niet zegt ze,maar diep in d’r hart steekt het wel.
Gewenste Oplossing:
Een gewone uitleg over waarom deze twee dingen niet meer worden gedaan.


