Klacht: Tefoon al ontvangen maar nu bkr en hypotheek problemen. Wil de telefoon in 1 keer betalen maar kan niet omdat het pas 17 december ingaat

op 25 september 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Mijn vriendin heeft laatst bij jullie een abonnement verlengd.echter met een nieuw toestel en daardoor nu een bkr registratie. Niet erg in de meeste gevallen als je gewoon betaald. Wij willen een huis kopen en die telefoon van 600 euro nekt ons bijna 10k. Mijn vraag aan Tele2 ws of mijn vriendin het toestel in 1 keer kon afbetalen? Maar zij werd telefonisch afgewimpeld vanwege het feit jullie een geautomatiseerd systeem hebben en haar abonnement pas in december actief is en dan pas gewijzigd kan worden. Maar zij heeft haar telefoon nu al? Dus juridisch gezien loopt het abonnement in mijn optiek nu al! Ik laat ons onze toekomst niet kapot maken door een ballen bedrijf als Tele2. Ik ken jullie nog van vroeger. Ik maak hier werk van. Jullie hebben het toestel eerder afgegeven dan het abonnement in gaat. Maar terugsturen en opzeggen kan niet omdat er pas in december iets gewijzigd kan worden!? Dus de wet schrijft bkr voor ter voorkoming van het aangaan ondraagbare lasten, maar ondertussen bestaat er een bedrijf als Tele2 dat vanwege ICT systemen iemand 10k door zijn neus boort. Ik heb de vraag en het scenario neergelegd bij een juridisch persoon en tevens de ombudsman ingeschakeld om te vragen hoe het kan Tele2 een bkr registratie kan en mag afgeven terwijl het abonnement wat er bij hoort nog niet is ingegaan. Juridisch gesproken is de overeenkomst nog niet in werking en kan er van af worden gezien. Aldus mijn juridisch persoon. Dat Tele2 een systeem heeft dat artikel 5.7.1 uit Tele2 haar algemene voorwaarden tegenspreekt is tevens een constatering welke reeds is vastgelegd. Slecht ook trouwens dat jullie klantenservice geen meerdere heeft om beslissingen op hogere hand te kunnen maken. Dan kan je net zo goed je klantenservice opdoeken. Herroepingsrecht van 14 dagen gaat in wanneer abonnement ook ingaat. Het abonnement gaat pas in op 17 december. Mijn vriendin betaald ook nog niet voor haar nieuwe toestel. Dat gebeurd vanaf 17 december. Wettelijk gezien is het zo het herroepingsrecht van toepassing op het vastgestelde en afgesloten abonnement van keuze. Gezien het feit deze nog niet in werking is, en gezien het feit de herroeping nog niet van kracht is, kan consument haar artikelen terugsturen zonder consequenties en zonder overige kosten. Tevens is Tele2 in overtreding gezien het feit jullie een bkr melding indienen voor een abonnement wat nog niet van kracht is. Derhalve kan Tele2 daarom ook geen aanspraak maken op de wettelijke opzegtermijn omdat deze nog niet in werking is. Gaarne deze klacht doorzetten naar jullie hoofdkantoor aangezien jullie medeewerkers van de klantenservice niks voor ons kunnen betekenen of dus eigenlijk niet genoeg daadkracht hebben iets voor ons te betekenen. Hoogachtend Barry Verlinden en Ayleen Boonstra, Windestraat 152 1171KB Badhoevedorp.

Wij willen nu de telefoon afbetalen want wij krijgen nu bijna 10k minder hypotheek.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ayleen Boonstra