Klacht: te veel om op te noemen

Mevr. Krouwel op 23 maart 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Als eerste heb ik moeten knokken om een beloofde 200 euro boete overname ook werkelijk te krijgen. Ondanks dat ik een mail heb gekregen dat het is toegezegd, heb ik het nog niet ontvangen. En toen ging ik verhuizen. Alles wat mij is toegezegd is niet gebeurd. De verhuizing is een drama, facturen, eindnota’s, mailtjes, twitter.. Nog steeds is het een drama. Ondertussen heb ik een heel dossier met mails over van alles en nog wat. En ook nog eens een contract van 5 jaar. Bij de verhuizing, kreeg ik een eindnota dat ik aan jullie een boete moest betalen van 200 euro. Uiteindelijk was dat ook een fout.. alles gaat fout bij dit bedrijf. Nog nooit heb ik zoveel stress gehad om iets te kunnen regelen. Het is niet te doen.. alles moet via twitter en elke keer iemand anders. En niet een iemand die eindelijk alles goed regelt. Maar wel geld van je rekening schrijven.

Gewenste Oplossing:

Als ik die 200 euro terug heb waarvan ik de bevestiging heb gekregen na 2 weken en hulp van consuwijzer. En op mijn NL zie dat ik een nieuw adres heb en vooral uitleg over de facturatie.
want er klopt niets van.
Ik zou graag een andere maatschappij, maar dan kost het me weer 200 euro.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

4 jaren geleden - Beste mevrouw, Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij onze administratie. Hieruit blijkt het volgende. Op 6 februari 2018 gaf u via Twitter aan dat u verkeerde informatie zou hebben ontvangen over vergoeding van de opzegvergoedingen bij de voorgaande leverancier. Wij verzochten u om het formulier op de website in te vullen zodat wij de opzegvergoedingen aan u konden vergoeden. U vulde het formulier in, maar voegde niet alle stukken bij. Wij vroegen u meermaals om alle stukken aan te leveren, hetgeen u pas op 20 februari 2018 deed. Zodra wij alle stukken van u ontvingen, hebben wij de compensatie direct goedgekeurd. U ontving hiervan op 22 februari 2018 een bevestiging. In deze bevestiging staat vermeld dat de bedragen binnen 8 weken aan u worden uitgekeerd. Wij vinden het jammer om te horen dat u het idee heeft dat alles mis gaat. Hiervan is geen sprake. Wij voerden enkel de door u opgegeven verhuizingen door. Via uw persoonlijke Mijn NLE-pagina verzocht u NLE om per 15 maart 2018 te stoppen op uw oude adres, hetgeen is gebeurd. Daarnaast verzocht u ons tweemaal om te starten met leveren op uw nieuwe adres, eenmaal op 1 maart en eenmaal op 8 maart 2018. Dit is eveneens doorgevoerd. Omdat wij op 1 maart 2018 startten met leveren en u ons verzocht om op 8 maart nogmaals te beginnen, werd de levering zoals gestart op 1 maart 2018 automatisch beëindigd en werd er automatisch een eindnota opgemaakt. De opzegvergoedingen die hierop in rekening werden gebracht, zijn gecrediteerd. Graag horen wij wat er precies onduidelijk is over de facturatie zodat wij u van een antwoord kunnen voorzien. Wij attenderen u erop dat onze Klantenservice op verschillende manieren bereikbaar is. Indien u liever telefonisch contact heeft dan kunt u ons bereiken op telefoonnummer 088-7307307. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Jullie sturen zoveel mails die ik beantwoord. Het is toch raar dat ik 2x het zelfde huis aanmeld. jullie site en mijn NL.. Maar nog gekker, dat jullie vandaag nog een 3e termijn afschrijven van 87 euro van het oude adres terwijl ik verhuisd ben en ik daar al weg ben vanaf 15 maart en pas op 30 januari met jullie in zee ben gegaan. 23-1 schrijven jullie het 1e termijn voor februari 87 euro af. Dat vond ik al vreemd, maar dat was vooraf. 26-2 schrijven jullie het 2e termijn voor maart af. (waar ik maar een halve maand heb gezeten.) 26-3 nog een keer voor april. (heb ik terug geboekt) Omdat er geen enkele mogelijkheid is voor enige communicatie, stoppen jullie het oude adres en sturen mij een boete eindnota Was een fout.. krijg ik een andere eindnota en moet 16,41 betalen en op 8 april gaan jullie 2x een bedrag van 53, euro afschrijven. 1e en 2e termijn - die snap ik.. maart en april nieuwe huis. Ik ben al weken met jullie aan het vechten idd om die 200 euro, waarvan uw verkoper mij garandeerde dat jullie die overnamen en waar ik niets voor hoefde te doen. Nu moet ik 8 weken wachten.. En op de vraag waar die 87 euro voor staat antwoorden jullie, alles wat er te veel wordt betaald krijgt u weer terug bij de eindnota (een jaar) Sorry maar ik vind het onfatsoenlijk wat er allemaal gebeurd, want ik tweet, bel schrijf.. en het gaat maar door. alles 100 x vertellen omdat je steeds iemand anders krijgt Er gaat van alles fout bij jullie

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 28 maart 2018 om 11:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw,

Bedankt voor uw reactie.

Zoals wij eerder hebben aangegeven is de verwarring ontstaan omdat u tweemaal de verhuizing naar uw nieuwe adres doorgaf via Mijn NLE. Hierdoor werd uw eerste aanmelding beëindigd door uw tweede aanmelding. Automatisch komt er dan een opzegvergoeding op de eindnota van uw eerste aanmelding, welke wij hebben gecrediteerd. De eindnota van €16,41 zullen wij omstreeks 3 april 2018 bij u incasseren.

Verder leggen wij graag aan u uit waarom u driemaal een termijnbedrag heeft betaald voor uw oude adres.
De levering van energie is gestart op 30 januari 2018 en beëindigd per 14 maart 2018. Zoals u zelf duidelijk aangeeft betaald u bij NLE vooraf. Om deze reden incasseerden wij het eerste termijnbedrag op 23 januari 2018. Het tweede termijnbedrag was op 26 februari 2018 bij u geïncasseerd. De opdracht voor de automatische incasso van het derde termijnbedrag was al verstuurd toen vervolgens de levering van energie werd beëindigd per 14 maart 2018.
Zoals aangegeven zullen alle betaalde termijnbedragen worden verrekend op uw eindnota. U rekent tenslotte altijd alleen uw verbruik af.
Nu u de automatische incasso heeft gestorneerd, kan het zijn dat uw opdracht tot storneren heeft gekruist met het opmaken van uw eindnota.

We vinden het jammer om te horen dat u zo ontevreden bent over het contact met NLE. We kunnen overigens geen informatie terug vinden dat u telefonisch contact zou hebben gehad met onze Klantenservice. Al het contact dat u heeft gehad met NLE is via Social Media gegaan.

In ons eerdere reactie hebben wij uitgelegd over de uitkering van de compensatieregeling.

We gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
NLE Klachtafhandeling

Mevr. Krouwel

Heeft op 28 maart 2018 om 12:01 geantwoord

Deze overstap heeft mij voor 3 maanden energie dus in totaal 583 euro gekost. Wat begon met 1 grote leugen. Jullie zouden goedkoper zijn. Bij mijn vorige leverancier betaalde ik 86 euro en kreeg na een jaar 400 euro terug.
Ik ben al 3 maanden met jullie aan het vechten. Ik vind dit oplichting.2x verhuizing doorgegeven ja.. omdat ik een boete kreeg van 200 euro. Toen heb ik gebeld waarom een boete bij een verhuizing. En w verkoper mijn nieuwe adres vroeg. Mijn 1e gesprek met uw oplichtende verkoper begon met \" Ik heb weinig geld, en ben alleen gebaat bij goedkoper. Ik ben hier zo boos over.

Alle klachten die gemeld zijn door