Klacht: Te laat met eindnota

op 25 april 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een energiebedrijf behoort wettelijk binnen 6 weken de eindafrekening te sturen. Al meerdere berichten naar de klantenservice gestuurd. Daar wordt ik gewoon afgewimpeld (‘de dag is nog maar net begonnen, mevrouw’……). Mijn moeder en ik hebben exact dezelfde contractdatum, bij mijn moeder is eea al 4 weken afgerond. Gebruiksgegevens: 3343cx13. Graag nu per ommegaande de eindnota.

Gewenste Oplossing:

Zodra de verrekening heeft plaatsgevonden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

5 maanden geleden - Beste heer of mevrouw,Ik kan mij goed voorstellen dat u nu de eindnota wel eens wil ontvangen. Het is op dit moment zo dat wij nog wachten op bericht van uw nieuwe leverancier. Wij hanteren altijd namelijk altijd de beginstanden van de nieuwe leverancier als eindstanden. We hebben tot op heden de eindstanden nog niet van de nieuwe leverancier ontvangen. We hebben gisteren opnieuw een verzoek ingediend bij de nieuwe leverancier om zo spoedig mogelijk de eindstanden aan ons door te geven, zodat we de eindnota voor u op kunnen maken. Ik verwacht dat we snel alsnog bericht vanuit uw nieuwe leverancier ontvangen.Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

Reactie van de melder van de klacht Equilibra

5 maanden geleden - Op 21 maart zijn aan u en aan Greenchoice exact dezelfde meterstanden doorgegeven. Afwijkend in die zin dat Stedin in oktober vorig jaar de gasmeter heeft vervangen.Van u heb ik een bevestigingsmail van de ontvangen meterstanden. Ik heb al 3 maal met uw klantenservice gemaild zonder een stap verder te komen, erg jammer dat jullie nu pas in actie komen.Een ontevreden ex-klant.

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Beste heer of mevrouw,Dat klopt inderdaad. Alleen hebben wij een dispuut ontvangen vanuit Greenchoice, omdat de standen volgens hen niet zouden kloppen. We wachten dus nog op de juiste standen van Greenchoice, aangezien wij als oude leverancier altijd verplicht zijn de beginstanden van de nieuwe leverancier te gebruiken als eindstanden.Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 20 mei 2020 om 11:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer of mevrouw,

Ik zag dat de klacht nog openstond en wilde even controleren of inmiddels alles goed afgehandeld is. Ik zie dat we begin deze maand de standen hebben doorgekregen en dat we de eindnota ook hebben opgemaakt en toegestuurd.

Ik hoop dat u hiermee geholpen bent. Mocht u nog vragen voor ons hebben, stel ze dan gerust nog even.

Met vriendelijke groet,
Mitchel, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Equilibra