Klacht: te laat

op 07 februari 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis vanaf Amsterdam Lelylaan naar Den Haag Centraal tijdens de spits met een sprinter. Dit is sinds de nieuwe dienstregeling de enige directe en snelste verbinding naar mijn werk. Dit duurt nu 20 minuten langer dan voorheen, als de trein op tijd rijdt. Het komt regelmatig voor dat de trein in Leiden wacht op de intercity naar Den Haag centraal en deze voor laat. De sprinter wacht dus bijna een kwartier! Daardoor neemt mijn reistijd nog meer toe en moet ik dus toch overstappen op Leiden op de intercity. Wat een waardeloze truc.

Als de NS gewoon de dienstregeling volgt of liever nog als ik niet meer dan drie kwartier hoef te reizen tussen Amsterdam Lelylaan en Den Haag Centraal zoals vroeger.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 27 februari 2017 om 15:25 geantwoord

Geachte mevrouw Mostert,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 7 februari 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Graag reageer ik op uw klacht over de nieuwe dienstregeling op uw traject van Amsterdam Lelylaan naar Den Haag. Ik vind het vervelend te lezen dat deze niet aan uw wensen voldoet. Mijn excuses hiervoor.

Bij de opzet van de dienstregeling proberen wij het grootste deel van onze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Dit doen wij door de treinfrequentie af te stemmen op de regionale vervoersvraag die regelmatig wordt gepeild. Daarbij is het belangrijk dat onze treinen goed op elkaar aansluiten. Hierin moet echter vaak een keuze gemaakt worden. Het is niet mogelijk om alle verbindingen op elkaar aan te laten sluiten. De grootste reizigersstromen geven de doorslag bij deze keuze.

Wij stellen het erg op prijs als klanten met ons meedenken voor verbetering. Via de link http://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/dienstregeling2017.html kunt u alle informatie vinden.

Ik heb uw klacht over de nieuwe dienstregeling doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Met uw reactie kan in kaart worden gebracht of er eventuele aanpassingen gemaakt kunnen worden, ik kan hier echter geen toezeggingen over doen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door osdorp519