Klacht: Te kakken gezet door buschauffeur

op 14 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Toen ik gisteren, zondag 13 augustus op de Arrivabus 326 om 13:54, stapte bij het laatste busstation voor Breda Centraal ben ik te kakken gezet door de buschauffeur ten overstaande van zeker 30 passagiers. Ik had die dag een lang stuk hardgelopen en wilde het laatste stuk met de bus afleggen omdat het erg warm was. Bovendien wilde ik snel mijn trein halen. De buschauffeur echter zei dat ik moest schamen dat ik voor één halte de bus wilde pakken. Hij zei dit op zo’n manier dat de hele bus mee kon luisteren. Ik stond perplex en was overdonderd door de onvriendelijkheid van de chauffeur en wil daarom een klacht indienen. Zo’n houding van de chauffeur doet niet goed aan het imago van buschauffeurs in het algemeen en die van Arriva in het bijzonder. Toen de bus later leeg was ben ik naar de man gegaan en heb ik hem gevraagd zijn excuses aan te bieden maar dat weigerde hij. Foto betreffende bus bijgevoegd.

Als de buschauffeur zijn excuses aanbiedt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste T van Kersten, Ik begrijp uit jouw reactie dat de buschauffeur een niet erg nette ongevraagde mening heeft gegeven waar je niet over te spreken bent. Ik ga naar aanleiding van je verhaal en de details van de bus zelf je melding intern doorsturen zodat de teamleider hoor en wederhoor kan toepassen met betreffende chauffeur. Zodra we een terugkoppeling ontvangen hebben komen we bij je terug. Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht T Kersten

3 maanden geleden - Beste Webcareteam, Dank u wel. Het gaat mij zowel om de vorm als de inhoud van wat de buschauffeur tegen mij zei. Er is een verschil tussen 'het busstation centraal is nog slechts 800 meter lopen, je kunt overwegen dit ook te voet te doen en €3,75 te besparen' en 'je moet je schamen dat je de bus pakt voor die afstand'. Zoals ik al aangaf: mensen kunnen allerlei redenen hebben om de bus te pakken. In mijn geval was de reden dat ik die dag al 50km had hardgelopen (hardlopen is mijn hobby) van Best naar Breda. Bovendien wilde ik graag de eerstvolgende trein halen. Maar ik hoef me daarover niet te verantwoorden tegen de buschauffeur. Daarnaast vind ik het onacceptabel dat de buschauffeur duidelijk express zo'n toon en confrontatie met mij als klant opzoekt en daarbij zo hard praat dat de hele bus het duidelijk kan volgen. Met vriendelijke groeten,

Reactie van de melder van de klacht T Kersten

2 maanden geleden - Goedemorgen Webcareteam Arriva, Al terugkoppeling gehad van de teamleider van de buschauffeur? Met vriendelijke groeten,

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste T Kersten, We hebben nog geen terugkoppeling ontvangen. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste T Kersten, Allereerst excuus dat je langer hebt moeten wachten op een antwoord. Dit had te maken met verlof van de chauffeurs die benaderd zijn. We hebben 2 verschillende chauffeurs van de betreffende vestiging die op dat tijdstip met een bus op het station in Breda zijn aangekomen gevraagd naar bovenstaand verhaal. Beide collega’s geven aan jou niet gesproken te hebben. Uiteraard willen we er alles aan doen om dit verder nog te onderzoeken. Kan het zijn dat het tijdstip van aankomst toch iets anders is? Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht T Kersten

1 maand geleden - Goedemorgen Arriva Webcare team, Ik weet niet anders dan dat het tijdstip dat ik noemde het tijdstip was dat de bus aankwam op CS Breda. Is het mogelijk af te leiden uit de foto die ik bij mijn eerste bericht stuurde? Als ik de betreffende onbeschofte buschauffeur was waar het om ging, zou ik ook zeggen dat hij mij niet gesproken heeft. Ik laat het maar rusten verder. Bedankt voor de moeite van het uitzoeken. Met vriendelijke groeten,

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 14:44 geantwoord

Beste T Kersten,

Helaas is aan de foto niet te achterhalen van welk tijdstip het is. Excuus daarvoor.

Het spijt mij dat ik het niet voor je heb kunnen achterhalen. Je laatste opmerking kan is dan ook begrijpelijk.

Excuus voor het ervaren ongemak.

Met vriendelijk groet,

^SH