Klacht: Te dure eindnota

op 13 december 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik ben sinds kort verhuist en eind Oktober/begin November lid van OXXIO. Ik kook niet (heb geen kooktoestel) ik stook niet en gebruik geen verwarming, daarnaast gebruik ik ook niet veel water en elektriciteit. Ik woon in een appartement van 50m2 en ik woon alleen. Toch heb ik van iets langer dan een maand hier wonen en amper iets te verbruiken een eindnota gekregen van meer dan 100 euro. Daar boven op komt nog een rekening van December erbij dus moet ik bijna 200 euro betalen. Belachelijk veel. Er klopt helemaal niets van! Ik heb de meterstanden bijgehouden en ik verbruik echt heel weinig. De berekeningen zijn een zooitje en er klopt helemaal niets van. Leuk, verhuizen is al duur genoeg!! Ik ben ook op dit moment werkzoekende! Heb juist mijn best gedaan om ook qua energie te besparen en dan krijg je dit. Nee voor mij nooit meer OXXIO. Oplichters zijn het!!

Als de rekening komt te vervallen met een rekening die wel klopt. Dit kan echt nooit kloppen!! Dit is echt geldklopperij en oplichting. Je werkt om de energierekening te betalen terwijl je amper iets gebruikt? Klopt niet..

Welkom in Nederland. Dat zulke oplichtingsbedrijven bestaan zeg en dat er niets aan wordt gedaan is nog belachelijker! Ik heb recht om minder te betalen en een eerlijke rekening. Ik heb bewijs dat ik amper verbruik!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 14 december 2017 om 09:57 geantwoord

Beste mevrouw Berends,

Spijtig om te vernemen over jouw klacht! Verhuizen is zeker al duur genoeg en het is dan ook erg vervelend dat je een bijbetaling hebt op de eindnota.
Eerder heb je al contact gehad en is er uitleg gegeven. Het verbruik was inderdaad erg laag, alleen is er op de eindnota een opzegvergoeding berekend omdat je het contract voortijdig hebt beëindigd. Om die reden komt de eindnota hoger uit dan verwacht. Het verbruik is wel goed berekend en dat kun je ook zien.
Mochten we iets kunnen regelen wat betreft een betalingsregeling, dan verneem ik het graag.

Danielle
Oxxio Webcare