Klacht: t-mobile zegt mijn oude provider op, terwijl installatie t-mobile modem niet succesvol is

op 09 juli 2019 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

Per mail heeft T-Mobile aan mij bevestigd dat ik vanaf 9 juli 2019 internet, tv en telefoon zou kunnen gebruiken, want dan kwam hun monteur langs om alles aan te sluiten. Vanaf 9 juli 2019 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis, stond in de brief.

Tijdens het aansluiten van de modem op 9 juli 2019, bleek dat de glasvezel helemaal niet werkte. En op zijn vroegst, afhankelijk van KPN als glasvezelprovider, werkt het misschien in 5 dagen. Dit betekent dat ik 5 dagen zonder internet zou zitten (en misschien langer), hetgeen onwenselijk en onmogelijk is voor mij om mijn werkverplichtingen na te komen.

Maar T-mobile heeft tijdens installatie wel al een overstap-bericht verzonden naar mijn oude provider, die dus automatisch mijn internet verbinding afsluit. Terwijl de nieuwe verbinding dus nog niet tot stand gekomen was.

Zowel T-mobile als mijn oude provider geven vervolgens aan dat eea niet meer terug te draaien is.

T-mobile biedt aan dat ik zelf een simkaart van T-mobile ga kopen (kosten kan ik achteraf declareren bij T-mobile), zij dan een voucher sturen per mail (maar ik heb geen internet) en ik dan met die voucher een hotspot kan bouwen. Helaas bezit ik een oude Samsung-mobiel waarmee ik geen hotspot kan bouwen.

T-mobile wil deze telefonische toezegging niet per mail bevestigen, ik heb dus geen enkele garantie dat ik inderdaad mijn kosten achteraf kan declareren bij T-mobile. T-mobile wil ook mijn extra kosten (bv ik kan niet meer bellen via vaste lijn want dat ging via internet, dus ik moet nu alles per mobiel bellen) niet betalen.

Als T-mobile mij een werkende internet verbinding op levert, dezelfde dag als de dag van installatie.

Als T-mobile pas een ready-to-perfom' -bericht pas verstuurt naar mijn oude provider als zij een werkende glasvezel verbinding hebben opgeleverd.

Als T-mobile mij compenseert voor de extra door mij gemaakte kosten en gederfde inkomsten.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over T-Mobile

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over T-Mobile nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door PGR