Klacht: T-Mobile schrijft extra geld af voor belminuten buiten belbundel zonder vooraf melding naar klant!

op 21 februari 2018 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb sinds 7 maanden een sim only abonnement bij T-Mobile voor 11,65 in de maand via een toenmalige actie. Hierin zit o.a. 1 gb internet en 150 belminuten en 2,50 korting vanwege meerdere familieleden die ook een abonnement bij T-Mobile hebben. Tot mijn grote schrik zag ik dat er afgelopen maand een bedrag van 62,65 afgeschreven was door T-Mobile. Ik ben dit uiteraard direct gaan checken bij T-Mobile. Toen bleek dus dat ik de afgelopen maanden steeds veel meer heb betaald dan de 11,65 omdat ik structureel over mijn belbundel heen was gegaan. Ik heb hier nooit enige waarschuwing of melding van gekregen via T-Mobile. Nooit hebben ze mij benaderd met advies dat ik beter mijn belbundel aan kan passen omdat ik structureel meer minuten bel dan de 150 minuten. Als ik over mijn internetbundel heen ga, krijg ik wel direct bericht!!!
Ik heb nu in totaal al 120 euro meer betaald voor belminuten! Dit kan toch niet zo maar?
Toen ik de vraag aan T-Mobile stelde werd mij (weliswaar vriendelijk) meegedeeld dat ik de app moet downloaden en dat ik dan kan checken dat ik over mijn bundel heen ga. Ook dan krijg je geen melding maar moet je het zelf constateren. Verder kon T-Mobile niets voor me betekenen……
Ik vind het ronduit slecht dat er zomaar zoveel extra geld afgeschreven kan worden zonder dat je een waarschuwing ontvangt.
Alles gaat via automatische incasso en in deze hectische wereld gaat dat eigenlijk allemaal langs je heen.
Ik vind dat een bedrijf de plicht heeft een consument op de hoogte te stellen wanneer er veel meer wordt afgeschreven dan dat je in je contract hebt afgesloten. En ik vind dat T-Mobile de plicht heeft de consument op de hoogte te stellen als er over de belbundel heen wordt gegaan. Waarom gebeurt dit wel bij de internetbundel?

Ik ben tevreden als T-Mobile de extra kosten terugbetaalt (120 euro) aan mij en voortaan alle consumenten automatisch een melding stuurt als er over de belbundel heen wordt gegaan.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over T-Mobile

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over T-Mobile nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door aangifte 2015