Klacht: Overstap tarief

treintje op 19 januari 2013 over Syntus in de categorie Openbaar Vervoer

Vanuit Goor naar Enschede zijn sinds kort twee vervoerders actief. Dat wil zeggen dat je als reiziger moet uitchecken en bij nieuwe inchecken. Dit verloopt voor onze kinderen niet helemaal vlekkeloos.
Ze geven aan op het perron nog om nadere info en instructie hebben gevraagd.Ookkun je niet dierct zien waar je een deel van het te doorlopen proces hebt overgeslagen.
Uiteindelijk wordt er door beide partijen (NS en Syntus) een bedrag van de OV-chipkaart geboekt.

Op de nummers TLS907-1006 en TLS400-0412 is voor enkele ritjes al ruim vijftig euro afgeboekt.
Syntus rekent 10euro instap en vervolgens nog eens 20euro voor NS op hetzelfde doorgaande traject.
Als dat de terugweg nog eens gebeurt lopen de kosten op tot 60euro !!

We snappen dat manloos en zonder fysieke kaartcontrole zwart rijden in de kaart speelt. Dat daar strak en duidelijk de hand aan wordt gehouden ook.
Maar een doorgaand traject Goor-Enschede op deze wijze dus danig onlogisch op te delen en de reiziger op kosten te jagen.........
Graag zien we het afgeboekte bedrag onder inhouding van het reguliere tarief van u tegemoet.
Wellicht kan de kaart voor dit bedrag worden aangevuld.

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syntus

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syntus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door