Klacht: Syntus schrijft veel te veel saldo af; verkeerd GPS-systeem (?) kost klant veel geld

op 28 december 2017 over Syntus in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Syntus noteert een andere opstaphalte dan de werkelijke en schrijft vervolgens veel te veel saldo af. (ik stapte op in Oudewater, Syntus noteert: Rijnstraat Woerden, bij uitstappen werd er 3.35 euro te veel afgeschreven. Toen ik vervolgens – op advies van de chauffeur bij wie ik klaagde – mijn saldo checkte en daarvoor nogmaals in- en uitcheckte werd er 5,25 afgeschreven voor een \’rit\’ van 0 km (opnieuw werd er een verkeerde halte gehanteerd, Rijnstraat Woerden). Ik heb hierdoor in totaal 8,60 te veel betaald.
Zie hieronder: de heenreis (LInschoten-Oudewater) kostte 2,79; de terugreis (Oudewater – Linschoten) werd genoteerd als Woerden – Linschoten en kostte 6,14; toen ik op de halte Jaagpad in Linschoten in- en uitcheckte om mijn saldo te checken werd er 5,25 afgeschreven terwijl we gewoon bij de halte stilstonden. Ik zou volgens het apparaat opnieuw ingecheckt zijn in Woerden.
22-12-2017
vrijdag Check-uit Bus – Syntus
18:04 Linschoten, Het Jaagpad
Check-in: Woerden, Rijnstraat
€ – 1,25 ritprijs hoger dan instaptarief € 5,25
22-12-2017
vrijdag Check-in Bus – Syntus
18:03 Woerden, Rijnstraat
€ – 4,00 instaptarief
22-12-2017
vrijdag Check-uit Bus – Syntus
18:03 Linschoten, Het Jaagpad
Check-in: Woerden, Rijnstraat
€ – 2,14 ritprijs hoger dan instaptarief € 6,14
22-12-2017
vrijdag Check-in Bus – Syntus
17:45 Woerden, Rijnstraat
€ – 4,00 instaptarief
22-12-2017
vrijdag Check-uit Bus – Syntus
13:36 Oudewater, Molenwal
Check-in: Linschoten, van Rietlaan
€ 1,21 terug van instaptarief € 2,79
22-12-2017
vrijdag Check-in Bus – Syntus
13:14 Linschoten, van Rietlaan
€ – 4,00 instaptarief

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik het geld terug krijg op mijn giro en wanneer Syntus ervoor zorgt dat dit niet meer kan gebeuren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syntus

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syntus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door M.Lagendijk