Klacht: Syncasso dreigt met een dagvaarding en weigert bewijzen te evalualueren

op 10 november 2019 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Syncasso werd ingeschakeld toen een automatische incasso niet door is gegaan via de bank. Echter, de achterstand betaal ik handmatig gewoon terug. Ik ben ZZPér en heb geen vaste inkomen, maar zorg altijd ervoor dat ik betaald heb.Dit jaar had ik totaal 1301,- euro moeten betalen aan mijn zorgverzekeraar in de eerste 10 maanden. Echter, ik heb al 1456,- euro overgemaakt naar de zorgverzekeraar inclusief wat ik aan Syncasso heb betaald. Dat is 155,- euro hoger dan wat ik dit jaar had moeten betalen. Bij overleg met mijn zorgverzekeraar bleek dat alleen de automatische incasso van september niet is doorgegaan en dat alleen die nog openstond. Dat ging om een bedrag van 120,60 euro. Ik heb net als altijd afgesproken met de zorgverzekeraar dat ik dat handmatig ging overmaken. Syncasso daarentegen stuurt mij een dagvaarding met een bedrag van 325,67 euro (rente en kosten van 184,59 plus salaris gematigde van 36,- euro en kosten exploot van 105,08 plus dat vanaf de zittingsdatum een bedrag van 121,- euro erbij komt. De zitting zou moeten plaatsvinden op 11 december aanstaande. Ze willen dat ik tot 3 dagen voor die datum dit absurde bedrag betaal.

Syncasso weigert mijn betalingsbewijzen afkomstig van mijn internettransacties via ABNAMRO, die duidelijk aantonen dat ik het bedrag van 1456,38 euro heb betaald tm oktober 2019 terwijl het bedrag 1301,- had moeten zijn. In overleg met ABNAMRO heeft deze bevestigd dat deze bewijzen officieel zijn en dat ze nog nooit hebben meegemaakt dat deze documenten niet erkend werden door een derde partij. Echter, Syncasso blijft weigeren dat dit officiele bewijzen zijn en eist dat ik het bedrag van 325,67 moet betalen voor dit vermeende zitting.

Samengevat:
Mijn achterstand bij de zorgverzekeraar is maar 120.60 euro als gevolg van een mislukte automatische incasso van september die niet is doorgegaan. Hierover heb ik, in een positief overleg met de zorgverzekeraar, afgesproken dat ik dat deze week handmatig overmaak.

Syncasso pretendeert dat ik een 325,67 euro schuldig ben inclusief extra kosten en probeert dat middels een dagvaarding te forceren. Daarnaast weigert Syncasso mijn bewijzen in beschouwing te nemen en weigeren ze overleg te voren met hun opdrachtgever.

Ik denk dat deze manier van handelen van Syncasso onethisch is en begriploos en dat het bedrag die ze vragen buitenproportioneel hoog is.

Ik wil geen zaken doen met Syncasso. Ik wil dit absurd bedrag van 325,67 euro niet betalen aan hun terwijl ik allang het probleem heb opgelost met de zorgverzekeraar Zilveren Kruis.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syncasso

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syncasso nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Syncasso

5 dagen geleden - Wij nemen geen klachten in behandeling van externe klachtensites. Bent u ontevreden over de werkzaamheden van Syncasso of één van haar medewerkers, dan vragen wij u om daarover een klacht rechtstreeks bij ons in te dienen. Dat kan heel makkelijk en eenvoudig via onze website: https:www.syncasso.nlklachten

Reactie van de melder van de klacht Lkwas

5 dagen geleden - Syncasso negeert ook mijn directe klachten en mijn bewijzen van mijn gelijkheid. Tijd om advocaat in te zetten.

Alle klachten die gemeld zijn door Lkwas